تهرانی ها رکورددارند/ ثبت نام 540 هزار نفر برای پیاده روی اربعین

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: 540 هزار نفر تا صبح امروز برای سفر به کربلا در ایام اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میران محسن نظافتی گفت: تا صبح امروز 540 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و بر اساس هماهنگی سفارت و درخواست آنها امروز هیچ ویزایی صادر نمی شود اما فردا بار دیگر کار صدور ویزا ازسوی طرف عراقی آغاز می شود.
او ادامه داد: تا شب گذشته ویزای 121 هزار نفر صادر شده است.

نظافتی با بیان اینکه تهران رکوردار بیشترین ثبت نام در سامانه سماح است، افزود: تاکنون 74 هزار و 500 تهرانی در این سامانه ثبت نام کرده و پس از آن استان فارس با 57 هزار ثبت نام ، خوزستان 54 هزار و 500 ثبت نام، اصفهان 42 هزار ثبت نام و خراسان رضوی با 38 هزار ثبت نام قرار دارند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه مردم هر چه زودتر برای ثبت نام و دریافت ویزا اقدام کنند، گفت: پیش بینی می کنیم در 4 روز آینده حجم کار با مراجعه مردم افزایش یابد اما برای افزایش چند برابری حجم مراجعه تمهیدات لازم را پیش بینی کرده ایم.

او در مورد اینکه مردم چقدر فرصت برای سفر دارند، گفت: از روزی که زائران وارد خاک عراق می شوند بر اساس ویزا، 20 روز فرصت زیارت دارند. از هموطنان می خواهیم به تاریخ ویزا توجه کرده و با برنامه ریزی قبل از اتمام این تاریخ و بروز مشکلات به کشور بازگردند.

نظافتی در مورد مشکل بی پولی برخی زائران در سالهای گذشته گفت: در سالهای قبل تعدادی از هموطنان به کنسولگری کربلا مراجعه و مدعی می شدند پولشان تمام شده وفکر می کردند در این سفر نیاز به پول ندارند. زائران در این سفر در حد احتیاط پول همراهشان باشد. ضمن اینکه با قرار دادن دستگاه های خود پرداز در دو شهر نجف و کربلا می توانند با استفاده از کارتهای عضو شتاب در کشور عراق از این دستگاه ها پول بگیرند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت در مورد استفاده از وسیله نقلیه شخصی برای سفر به کربلا گفت: انتقال هر نوع وسیله نقلیه شخصی به داخل خاک عراق ممنوع است اما با درنظر گرفتن پارکنیگ های متعدد مردم می توانند با خودروی شخصی تا نزدیکی مرز تردد کنند.

105105

کد خبر: 690096

وب گردی

وب گردی