ولیدالمعلم و ظریف در مسکو دیدار کردند/ تاکید بر ادامه همکاری های منطقه ای

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و ولیدالمعلم همتای سوری وی در مسکو، راههای همکاری برای مبارزه با تروریسم درسوریه، شرایط منطقه و همچنین گسترش روابط دو جانبه را بررسی کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، در این دیدار که روز جمعه پس از نشست سه جانبه وزیر امور خارجه ایران با سرگئی لاوروف و ولیدالمعلم همتای روسی و سوری وی با موضوع سوریه و اوضاع منطقه برگزار شد، وزیر خارجه این کشور و ظریف آخرین تحولات سوریه به ویژه وضعیت مبارزه با تروریسم را بررسی کردند.
در این مذاکرات که با حضور مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه برگزار شد، همچنین تقویت و گسترش راهبرد تهران، مسکو و دمشق در مبارزه با تروریسم مورد تاکید قرار گرفت.
نشست سه جانبه محمدجواد ظریف، سرگئی لاوروف و ولیدالمعلم وزیران خارجه ایران، روسیه و سوریه نیز امروز با تاکید بر همگرایی سه کشور در ادامه مبارزه با تروریسم و تعیین راهکارهای آن پایان یافت.
لاوروف میزبان این نشست گفت: ایران، سوریه و روسیه در مذاکرات سه جانبه گام های لازم را برای مبارزه با تروریسم تعیین کردند.
ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز با تاکید بر ادامه همگرایی سه جانبه با روسیه و دمشق برای مبارزه با تروریسم، بر لزوم شکل گیری اراده فراگیر بین المللی به منظور برخورد کارآمد با این پدیده تاکید کرد.
وی همچنین با ضروری خواندن قطع حمایت از گروههای تکفیری تاکید کرد: راه حل سیاسی بحران سوریه با مذاکره طرفین ممکن است تا به این بحران پایان داده شود.
ولیدالمعلم وزیر خارجه سوریه نیز اظهار کرد: آمریکا هیچ تعاملی برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه انجام نمی دهد، زیرا علاقه مند به حل آن نیست و فقط برای تامین منافع خود و کشورهای منطقه (متحد ضدسوری آمریکا) اقدام می کند.
هیات سیاسی جمهوری اسلامی ایران به ریاست ظریف ساعت 9 و 30 دقیقه بامداد امروز وارد فرودگاه ونوکوو در مسکو شد و از سوی تنی چند از مقام های روسی و سفیر جمهوری اسلامی مورد استقبال قرار گرفت.
304

کد خبر: 690111

وب گردی

وب گردی