نتانیاهو دست به دامن نقشه ای تقلبی برای ارتباط با قدس شریف شد/ باستان شناسان صحت آن را رد کردند

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از تصویب قطعنامه یونسکو که ارتباط یهود با قدس شریف و مسجد الاقصی را رد کرد، دست به دامن یک نقشه تقلبی شد؛ نقشه ای که باستان شناسان صحت آن را رد کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم روز جمعه گزارش داد، باستان شناسان در اصل بودن نقشه ای که بر روی آن کلمه یروشالما (القدس) نشان داده می شود، اظهار تردید کردند. مقامات رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گذشته مدعی کشف این نقشه و کلمه روی آن شدند.
بخش آثار تاریخی رژیم صهیونیستی دو روز پیش در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که این نقشه چهار سال پیش از یک سارق آثار تاریخی ضبط و توقیف شده است.
در این گزارش آمده است: باستان شناسان دانشگاه عبری و بخش آثار تاریخی این رژیم مدعی هستند که این نقشه مربوط به قرن هفتم قبل از میلاد مسیح است و متعلق به یکی از پادشاهان قدس است و سارقان آثار باستانی آن را در یک منطقه صحرایی در الخلیل پیدا کرده اند .
برپایه این گزارش، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با استفاده از این نقشه به قطعنامه یونسکو که هر گونه رابطه تاریخی و مذهبی یهود با مسجد الاقصی و قدس را رد می کرد، واکنش نشان داد.
نتانیاهو مدعی شد که کلمه موجود بر روی نقشه رابطه یهودیان را با قدس و مسجد الاقصی نشان می دهد.
برپایه گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، با این حال پروفسور اهرون مئیر باستان شناس دانشگاه بار ایلان نسبت به ادعاهای نتانیاهو اظهار تردید کرد و گفت نشان دادن نقشه ای که قبلا از آن مطلع بوده، مورد اختلاف است.
وی گفت ابزارهایی که برای بررسی قدمت این نقشه استفاده شده، کافی نیست و ما می دانیم که در نوشتارهای روی نقشه های قدیمی تقلب می شود و تنها می توانیم بگوییم که این نقشه یک پاپیروس باستانی است.
وی خواستار برخورد احتیاط آمیز با این نسخه قدیمی شد و گفت که نباید از وجود این نقشه به نتیجه گیری و تجزیه و تحلیل تاریخی برسیم.
کریستوفر رولستون باستان شناس دانشگاه جورج تاون نیز نسبت به واقعی بودن این نقشه اظهار تردید کرد و گفت که به نظرش این یک نقشه تقلبی است.
وی گفت خرید یک قطعه پاپیروس از طریق اینترنت کار آسانی است و افراد متقلب این کار را انجام می دهند.
باستان شناس دانشگاه جورج تاون گفت که او نقشه های قدیمی نزد افراد را شناسایی کرده و مشخص شده است که این نقشه ها توسط افراد ماهر جعل شده اند.

منبع: ایرنا

304

کد خبر: 690113

وب گردی

وب گردی