پیشگویی سامانه «موگای»: ترامپ رئیس جمهوری آمریکا می شود

یک نرم افزار هوش مصنوعی به نام «موگای» (MogIA) که سه انتخاباتِ ریاست جمهوریِ اخیر در آمریکا را به درستی پیش بینی کرده است، اکنون پیش بینی می کند که 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری بعدی آمریکا خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز شبکه خبری سی ان بی سی نوشت، این نرم افزار را که 'سانجیو رای' طراحی کرده است، با گردآوری و پردازش 20 میلیون داده از فضای مجازی، مانند گوگل، فیسبوک، توئیتر و یوتیوب در ایالات متحده آمریکا به این نتیجه رسیده است.
سامانه موگای سال 2004 طراحی شد و از آن زمان، نه تنها سه انتخابات اصلی ریاست جمهوری، بلکه انتخابات درون حزبی برای گزینش نامزدهای ریاست جمهوری را نیز به درستی پیش بینی کرده است.
طبق برآورد جدید موگای، شمار کسانی که دونالد ترامپ را در شبکه های مجازی آمریکا دنبال می کنند، از اوج محبوبیت اوباما در سال 2008 نیز 25 درصد بیشتر است. منطق این نرم افزار، این است که هرکس دنبال کنندگان بیشتری داشته باشد، معمولا پیروز انتخابات است.
سانجیو رای (Sanjiv Rai) طراح موگای، می گوید اگر ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شکست بخورد، این نخستین اشتباه محاسباتی موگای در 12 سال اخیر خواهد بود.
اغلب نظرسنجی هایی که توسط موسسه های آمریکایی انجام شده است، 'هیلاری کلینتون' نامزد حزب دمکرات را پیروز انتخابات می داند.

منبع: ایرنا

304

کد خبر: 690114

وب گردی

وب گردی