نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق: بعد از آزادی موصل موضوع استقلال را مطرح می‌کنیم

نخست وزیر منطقه کردستان عراق در مصاحبه‌ای امروز(جمعه) گفت، دولت کردستان عراق قصد دارد موضوع استقلال خود را به مجرد بازپس گیری کامل شهر موصل از گروه تروریستی داعش با دولت بغداد مطرح کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیچروان بارزانی، نخست وزیر کردستان عراق به روزنامه آلمانی بیلد گفت: مدتهاست که زمان مناسب برای طرح موضوع استقلال کردستان فرا رسیده اما ما در حال حاضر بر جنگ علیه داعش متمرکز هستیم.

وی ادامه داد: به مجرد آزاد شدن شهر موصل ما با شرکایمان در بغداد دیدار کرده و درباره استقلالمان با آنها مذاکره خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: ما خیلی وقت است که منتظر بوده ایم. ما تصور می کردیم بعد از سال 2003 یک آغاز جدید و واقعی برای یک کشور عراق دموکراتیک رقم خواهد خورد اما این کشور عراق شکست خورده است.

نیچروان بارزانی اضافه کرد: ما عرب نیستیم بلکه ما ملت کرد متعلق به خودمان هستیم. زمانی همه پرسی بر سر استقلال کردستان انجام خواهد شد و بعد از آن ما خواهیم گذاشت که مردم تصمیمشان را بگیرند.

بارزانی همچنین برآورد که ائتلاف مبارزه با داعش نیاز به سه ماه زمان برای بازپس گیری شهر موصل دارد و خواهان دریافت سلاح های بیشتر آلمانی برای کمک به نیروهایش و همچنین کمک های اتحادیه اروپا به آوارگان جنگ شده است.

منبع: ایسنا

304

کد خبر: 690120

وب گردی

وب گردی