اظهار شگفتی وزیر آموزش صربستان از غرفه ایران

وزیر آموزش صربستان در بازدید از غرفه ایران در شصت و یکمین دوره ی نمایشگاه بین المللی کتاب بلگراد، از نزدیک با آثار هنری و ادبیات ایران آشنا شد و اظهار شگفتی کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران، ملادن شارچویچ، وزیر آموزش صربستان با حضور محسن سلیمانی، رایزن فرهنگی ایران در صربستان و رضا نوعی، مدیر بخش بین الملل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران در جریان فعالیت های غرفه ایران به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه کتاب بلگراد قرار گرفت.

در این بازدید، نوعی با ابراز خرسندی از این که ایران میهمان ویژه نمایشگاه بلگراد است ابراز امیدواری کرد که سنوات آتی نیز صربستان به خوبی بتواند حضور پرشوری در نمایشگاه کتاب تهران داشته باشد.

وی همچنین به معرفی مجموعه آثار عرضه شده در این رویداد فرهنگی پرداخت و اعلام کرد: در این نمایشگاه 136 اثر تصویر گری ایرانی که در بلگراد جایزه قلم زرین را دریافت کرده اند معرفی شده است. این تعداد اثر موجب شگفتی وزیر آموزش صربستان قرار گرفت و اظهار خرسندی کرد.

سلیمانی نیز توضیحاتی درباره اهمیت آموزش و تبادلات فرهنگی بین دو کشور را مطرح کرد. درادامه وزیر آموزش صربستان بر همکاری های دوجانبه و فراهم کردن فرصت مناسب آموزشی در این کشور تاکید کرد و درخواست داشت تا جلساتی برای تبادلات همکاری بین دو طرف برقرار شود.

به گفته رایزنی فرهنگی ایران در صربستان، پیش از این نیز وزیر آموزش صربستان اعلام آمادگی خود را برای برگزاری کلاس های آموزش زبان فارسی در این مدرسه اعلام کرده و خواستار انجام فعالیت هایی در آموزش عالی و مدارس جهت کلاس های آموزش زبان فارسی شده است.

بیست و یکمین دوره ی نمایشگاه کتاب بلگراد 9 آبان ماه به کار خود پایان می دهد.

502502

کد خبر: 690185

وب گردی

وب گردی