لاریجانی:  در برنامه ششم توسعه بودجه مناسبی برای اجرای طرح های تحت فشار در نظرگرفته شده است

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی وارد فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان شد و استاندار و جمعی از مسئولان از وی استقبال کردند.

به گزارش ایسکانیوز، علی لاریجانی برای سخنرانی در اجلاسیه کنگره 2 هزار و 300 شهید شهرستان خمینی شهر به اصفهان سفر کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما ، هدف از سفر خود به اصفهان را فرصتی مناسب برای پرداختن به مسائل و مشکلات مختلف استان اصفهان بیان کرد و گفت : این استان از ظرفیت های خوبی در زمینه صنعت برخوردار است.

علی لاریجانی رفع کمبود آب ومسائل زیست محیط را از اولویت های خاص این استان برشمرد و افزود: در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه کشور مدیران استانی لازم است مسائل مهم استان مربوطه و پیشنهادات خود را در این زمینه مطرح کنند.

وی همچنین درخصوص کاهش حجم سد زاینده و نتیجه بخش نبودن اجرای طرح های آبی گفت : نه تنها اصفهان با چالش کم آبی بلکه استان هایی همچون کرمان ، قم و سیستان وبلوچستان هم با این چالش روبرو هستند و در 20 سال آینده این مشکل جزء اولویت های مهم کشور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی بهره گیری از آبیاری تحت فشار را یکی از راهکارهای مهم برای حل این معضل دانست و گفت: در برنامه ششم توسعه بودجه مناسبی برای اجرای طرح های تحت فشار در نظرگرفته شده و سالانه چهار تا پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این زمینه نیاز است.

علی لاریجانی روش های شیرین کردن آب ،کشت های هدایت شده و بهبود روشهای کشت را ازجمله راهکارهای رفع معضل کم آبی دانست و افزود : سندی با عنوان آب درحال تدوین است و مسئله آب در اصفهان در سطح ملی مهم و لازم است برای آن چاره ای اندیشیده شود.

رونمایی از 30 عنوان کتاب و 72 کتابچه با موضوع سرداران و شهدای خمینی شهر از برنامه های حضور لاریجانی در اجلاسیه کنگره دوهزارو 300 شهید این شهرستان است.

خمینی شهر یک دهم شهدای استان اصفهان را به خود اختصاص داده است وبیشترین شهدای مدافع حرم استان از این شهرستان هستند.

208/201

کد خبر: 690186

وب گردی

وب گردی