صدمین سال تولد نویسنده برجسته ایتالیایی

امسال صدمین سال تولد ناتالیا گینزبورگ، نویسنده‌ی برجسته‌ی ایتالیایی، است. آثار وی درباره‌ی روابط خانوادگی، به ویژه جایگاه زن در خانواده و در بستر جامعه است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شهر کتاب، آثار گینزبورگ در سه دهه‌ی اخیر به فارسی ترجمه و در ایران منتشر شده است. آثاری چون نجواهای شبانه، فضیلت‌های ناچیز، شوهر عزیزم، میکله‌ی عزیز، الفبای خانواده و ...

نوشته‌های گینزبورگ بسیار روشن رو روان است و تصویر خوبی از روابط اجتماعی و اوضاع سیاسی ایتالیا در قرن بیستم برای خواننده فراهم می‌سازد. در آثار گینزبورگ، موضوعات، روابط و شخصیت‌ها غالبا به یکدیگر شبیه هستند و همه آن‌ها از زبان زنی جوان که راوی وقایع پیرامون خود است، روایت می‌شود.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۱۱ آبان ساعت ۱۶:۳۰ به تحلیل و بررسی زندگی و جهان داستانی گینزبورگ اختصاص دارد که با حضور کلارا کرونا، فرشته احمدی و منوچهر سادات افسری در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این نشست به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم مراجعه کنند.

502502

کد خبر: 690189

وب گردی

وب گردی