پرونده مرگ  محمد حسین 18 ماهه  روی میز بازپرس

محمدحسین دولتی به علت نامعلومی در بیمارستان کودکان تبریز درگذشت و این پرونده پس از انجام کالبد‌شکافی، جهت روشن‌شدن علت فوت، به سازمان پزشکی قانونی و نظام پزشکی تبریز ارجاع شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شهروند مصطفی دولتی درخصوص مرگ فرزند ١٨ ماهه خود گفت: پسرم دچار مسمومیت (قید و اسهال) شده بود که جهت درمان او به پزشک مراجعه کردیم و پزشک او نیز برایش سرمی تجویز کرد؛ اما هیچ‌کدام از درمانگاه‌‌ها حاضر به وصل سرم نبودند و گفتند این کار باید در بیمارستان تخصصی کودکان انجام بگیرد. وی افزود: چند نفر از کادر بیمارستان کودکان بر بالین پسرم آمدند اما هیچ‌کدام نتوانستند رگ او را برای تزریق سرم پیدا کنند هر چند بارها سرنگ را به بازوی او وارد کرده و بیرون کشیدند. پدر محمدحسین تأکید کرد: پزشکان به ما گفته بودند بیمارستان کودکان مجهز به دستگاهی است که می‌توان به واسطه‌‌ آن رگ کودک را پیدا کرد اما این بیمارستان فاقد امکانات کافی است که در نتیجه به فوت فرزندم منتهی شد. در حال حاضر منتظر کالبد‌شکافی و ارایه‌‌ گزارش پزشک قانونی هستیم.
واکنش دانشگاه علوم پزشکی تبریز
در پی فوت تأسف‌بار کودک ۱۸ ماهه در بیمارستان کودکان تبریز روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اطلاعیه‌ای صادر کرد.
به اطلاع می‌رساند این کودک چند روز قبل از بستری دچار استفراغ‌های مکرر بوده‌ که از صبح روز مراجعه تشدید یافته است. بیمار پس از مراجعات مکرر به کلینیک‌های سرپایی تحت درمان‌های مختلف قرار گرفته است. بیمار به‌دنبال وخامت بیماری، توسط والدین در شرایط کاملا وخیم و در حالت کبودی شدید به اورژانس بیمارستان کودکان مراجعه و به علت وخامت وضع بیمار سریعا به اتاق احیاء منتقل می‌شود. اقدامات لازم برای اصلاح وضع و حفظ حیات بیمار انجام می‌گیرد که متأسفانه نتیجه‌ای حاصل نشده و بیمار فوت می‌کند. معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با خانواده محمدحسین اعلام می‌کند جهت روشن‌شدن علت فوت، پرونده پزشکی بیمار به سازمان پزشکی قانونی و نظام پزشکی تبریز ارجاع شده است.

105105

کد خبر: 690200

وب گردی

وب گردی