رقابت 145 مستند بلند در اسکار 2017

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار فهرست 145 اثر متقاضی برای رقابت در شاخه بهترین مستند بلند جوایز اسکار 2017 را اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ورایتی، امسال در مجموع 145 اثر از کشورهای مختلف برای شرکت در شاخه بهترین مستند جوایز اسکار 2017 آثار خود را به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار معرفی کرده‌اند.

از شاخص‌ترین آثار مستند رقابت کننده در جوایز اسکار 2017 می‌توان به «سفر زمان» ساخته «ترنس مالیک»، «سیزدهمین» به کارگردانی «آوا دو ورنای»، «وینر» برنده جایزه بزرگ جشنواره فیلم ساندنس به کارگردانی «جاش کرگمن» و «الس استینبرگ»، «من سیاه تو نیستم» برنده جایزه منتخب تماشاگران جشنواره تورنتو به کارگردانی «رائول پک»، مستند «نورهای روشن» با بازی «کری فیشر» و «دبی رینولد»، مستند «پیش از طوفان» ساخته «فیشر استیونز» و همچنین «آتش در دریا» به کارگردانی «جیانفرانکو روسی» برنده خرس طلای برلین و نماینده سینمای ایتالیا در شاخه بهترین فیلم خارجی اشاره کرد.

نام فیلم «رویاهای دم صبح» ساخته مهرداد اسکویی علی‌رغم کسب جوایز و عناوین مهم از جشنوارههای سینمایی در میان آثار مستند ارائه شده به آکادمی اسکار دیده نمی‌شود، ضمن این که فیلم «سونیتا» به کارگردانی «رخساره قائم مقامی» نیز دیگر مستندی بود که انتظار می‌رفت در میان رقابت‌کنندگان برای اسکار امسال دیده شود.

اعضای آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار پس از بررسی این 145 فیلم در ماه دسامبر فهرست کوتاه 15 فیلم مستند رقابت کننده برای این جایزه سینمایی را اعلام می‌کند و پنج نامزد نهایی این شاخه از جوایز اسکار نیز روز 24 ژانویه اعلام خواهد شد.

طبق اعلام آکادمی اسکار برخی از این فیلم‌ها هنوز دارای شرط لازم اکران در لس‌انجلس و نیویورک نیستند و باید در مدت زمان باقی‌مانده در این دو منطقه اکران تجاری داشته باشند تا در رای‌گیری اعضای آکادمی شرکت داده شوند.

ضمن این که آثار متقاضی حضور در شاخه بهترین مستند می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط لازم در سایز شاخه‌های جوایز سینمایی اسکار چون بهترین فیلم نیز رقابت کنند.

مراسم اعطای جوایز سینمایی اسکار روز ۲۶ فوریه سال آینده میلادی در لس‌آنجلس برپا خواهد شد و شبکه «ای.بی.سی» پخش مستقیم آن را به روی آنتن می‌برد. مراسم اسکار هر ساله به صورت زنده در ۲۲۵ کشور مخاطبان را پای تلویزیون می‌نشاند.

منبع : مهر

705502

کد خبر: 690224

وب گردی

وب گردی