راه کاهش آسیب به کلیه‌ها در بیماران مبتلا به دیابت

متخصص دیابت راه‌های کاهش خطر آسیب به کلیه‌ها را در بیماران دیابتی تشریح کرد و گفت: ترک استعمال سیگار یکی از مهمترین اقداماتی است که می‌توان در این راستا مؤثر واقع شود

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس ،مهریار خسروشاهی، در ارتباط با تاثیر سیکل قاعدگی بر سطح کلوگز خون گفت: یک هفته پیش از شروع سیکل قاعدگی سطح برخی هورمون‌ها مثل پروژسترون بالا می‌رود و احساس نفق و مایع اضافی در شکم همچنین احساس درد و ناراحتی در این قسمت از بدن نشانه‌های افزایش این هورمون‌هاست.

او افزود: این موارد سبب استرس در بدن شده و در نتیجه کارکرد مناسب انسولین سخت می‌شود. بنابراین اگر متوجه شدید سطح گلوکز خون در زمان پیش از قاعدگی بالاتر است باید با پزشک مربوطه مشورت کنید تا میزان انسولین خون را به میزان متعادل نگه دارید.

این متخصص دیابت گفت: البته این تغییرات برای هر شخصی می‌تواند متفاوت باشد و نتایج مختلفی در سطح گلوکز آن ایجاد شود.

او در مورد روش پایین آوردن خطر آسیب به کلیه‌ها در افرادی که دیابت دارند، گفت: افراد مبتلا به دیابت در صورت استعمال سیگار کلیه‌هایشان 4 برابر زودتر خراب می شود. همچنین کنترل فشار خون سبب کاهش آسیب به کلیه‌ها شده لذا مهمترین توصیه به بیماران دیابتی این است که اگر مبتلا به دیابت هستید و سیگار می‌کشید حتما باید آن را ترک کنید.

704

کد خبر: 690227

وب گردی

وب گردی