تیم‌های دعوت شده به جام جهانی 2016 تکواندو معرفی شدند

فدراسیون جهانی تکواندو 8 تیم دعوت شده در دو گروه مردان و زنان را برای حضور در بیستمین دوره مسابقات جام جهانی 2016 که به میزبانی «باکو» آذربایجان برگزار می‌شود را معرفی کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، مسابقات جام جهانی تکواندو به صورت تیمی و در سال 2016 به میزبانی «باکو» آذربایجان و طی دو روز 22 و 23 آذرماه برگزار می‌شود. فدراسیون جهانی تکواندو از 8 تیم در گروه زنان و 8 تیم در گروه مردان برای شرکت در این رقابت‌ها دعوت کرده است که تیم ایران در گروه مردان بعنوان اولین تیم دعوت شده به این دوره از مسابقات می‌باشد.

این دعوت براساس نتایج مسابقات قهرمانی جهان 2015 صورت گرفته است که در گروه مردان به ترتیب تیم‌های ایران (قهرمان جهان 2015)، کره‌جنوبی، روسیه، مکزیک، آمریکا، ساحل عاج، استرالیا و آذربایجان (سهمیه کشور میزبان) جواز حضور در این رقابت‌ها را دارند.

در گروه زنان نیز به ترتیب تیم‌های چین، کره‌جنوبی، روسیه، مکزیک، آمریکا، ساحل عاج، فرانسه و آذربایجان (سهمیه کشور میزبان) برای رقابت در بیستمین دوره جام جهانی دعوت شده‌اند.

رقابت‌های جام جهانی به صورت تیمی برگزار می‌شود و هر تیم می‌بایست حداقل 5 تکواندوکار داشته باشد یا 6 تکواندوکار که یک ورزشکار بعنوان نفر ذخیره اعلام می‌شود (بعد از راند اول مسابقات می‌تواند جایگزین هریک از 5 ورزشکار شود) و نفرات از یک تا پنج به ترتیب از سبک‌ترین به سنگین‌ترین وزن شماره گذاری خواهند شد.

در مجموع وزن 5 ورزشکار در گروه مردان می‌بایست 373 کیلوگرم یا کمتر باشد و وزن مجموع وزن 5 تکواندوکار زن نیز باید 318 کیلوگرم و یا کمتر باشد.

با مجوز فدراسیون جهانی هر تیم می‌تواند 2 ورزشکار از ملیت‌های دیگر در ترکیب تیم خود داشته باشد اما در صورتیکه این تکواندوکاران از تیم‌های دعوت شده به جام جهانی نباشند.

در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها مسابقات بین تیم‌های هر گروه برگزار می‌شود و در مرحله نیمه نهایی تا فینال از سیستم تک حذفی استفاده خواهد شد.

مسابقات جام جهانی G2 است و به مقام اول، دوم، سوم و پنجم تیمی به ترتیب 20، 12، 7.2 و 4.32 امتیاز تعلق می‌گیرد.

ثبت نام برای حضور در این رقابت‌ها از 11 آبان‌ماه آغاز می‌شود و تا 10 روز پس از آن نیز ادامه خواهد داشت.

گفتنی است؛ رقابت‌های جام جهانی 2016، 22 و 23 آذرماه در شهر «باکو» آذربایجان برگزار می‌شود.

606/602

کد خبر: 690296

وب گردی

وب گردی