برج تاریخی کبوتر خانه "درچه اصفهان"  ثبت ملی می شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از ثبت اضطراری برج تاریخی کبوتر خانه شهر درچه در شورای ثبت و حریم ها ی آن خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز ، اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون اله یاری با اعلام این مطلب افزود: با عنایت به تعویض و تخریب بخش هایی از این برج تاریخی توسط مالک زمین های کشاورزی پیرامون برج، موارد به سرعت توسط یگان حفاظت از آثار تاریخی شهرستان خمینی شهر پیگیری و از ادامه تخریب برج جلوگیری به عمل آمد.

او افزود: پس از آن پرونده حقوقی علیه فرد متخلف در دادگاه تشکیل و جهت حفاظت از این برج تاریخی پرونده ثبت ملی این اثر به صورت اضطراری تهیه و به تصویب رسید.

شایان ذکر است پس از تصویب نهایی پرونده ثبت ملی این اثر تاریخی در شورای ملی ثبت کشور، فرد متخلف موظف به بازسازی بخش های تخریب شده این برج است.

گفتنی است در چند ماه گذشته تصاویر متعددی از تخریب این برج تاریخی کبوتر توسط مالک زمین های مجاور در شبکه های مجازی انتشار یافته بود.

با این وصف پس از اقدام قانونی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، از ادامه تخریب برج، ممانعت به عمل آمده و هم اینک پس از ثبت اضطراری، طرح مرمتی آن نیز تهیه شده است.

402/105

کد خبر: 690298

وب گردی

وب گردی