قلیچدار اوغلو: حزب حاکم برخی از عوامل اصلی کودتا را پنهان می‌کنند

رهبر حزب مردم جمهوری خواه ترکیه اعلام کرد که وی مطمئن است برخی از مقامات حزب عدالت و توسعه ارتباط محکمی با جنبش گولن دارند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه حریت، کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب مذکور و از چهره‌های مطرح مخالف دولت اعلام کرد: برخی از مقامات حزب عدالت و توسعه از سیستم ارتباطی بایلاک (برنامه ارتباطی مورد استفاده میان اعضای فتح الله گولن) استفاده می‌کردند. اسامی اعلام شده در مورد کاربران این سیستم ارتباطی به صورت کنترل شده به اطلاع مردم رسیده است.

وی دولت را به دلیل نادیده گرفتن ارتباطات سیاسی کودتاچیان با برخی از اعضای حزب حاکم متهم کرد. با این حال متین دیشلی، برادر معاون دبیرکل حزب حاکم ترکیه به اتهام ارتباط با کودتای 15 ژوئیه بازداشت شد.

بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر این کشور در پاسخ به ادعاهای قلیچدار اوغلو درمورد دست داشتن برخی از اعضای حرب عدالت و توسعه در کودتا و ارتباط با فتح الله گولن گفت: این اتهامات بسیار جدی است. انتظار ما از وی این است که مدارک لازم و اثبات کننده را به ما بدهد تا ما اقدامات لازم را انجام دهیم. وظیفه دولت بازداشت مجرمان است.

او ادامه داد: اگر قلیچدار اوغلو در این باره اطلاعاتی دارد و این اطلاعات را با ما در میان نمی‌گذارد به این معنی است که کار خود را به خوبی انجام نمی‌دهد.

همچنین ییلدیریم با انتقاد از اظهارات قلیچدار اوغلو مبنی بر احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در ترکیه برای حذف اعضای حزب عدالت و توسعه که دارای ارتباط با فتح الله گولن هستند، گفت: انتخابات زودهنگام برگزار نمی‌شود. آیا برگزاری هرگونه انتخابات زودهنگام می‌تواند باعث پاکسازی حزب عدالت و توسع از اعضای فتح الله گولن شود. این مساله حیرت آور است. هیچ انتخاباتی نمی تواند اینکار را انجام دهد.

منبع: ایسنا

304/201

کد خبر: 690319

وب گردی

وب گردی