اتوبان شهید شوشتری به حیات وحش سرخه‌حصار آسیب می‌زند

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران با اشاره به اینکه احداث اتوبان شهید شوشتری قطعا بر روی حیات وحش سرخه حصار تاثیر خواهد گذاشت، گفت:این پروژه ها می‌تواند؛ زیستگاه‌ها را به دو تکه تقسیم کند و تاثیر بدی بر آنها بگذارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایلنا،محمد کرمی در مورد تاثیر احداث اتوبان شهید شوشتری بر حیات وحش پارک ملی سرخه حصار گفت: برای این اتوبان هنوز مجوزی صادر نشده‌است، اما اگر مجوز صادر شود و اتوبان احداث شود، قطعا بر روی حیات وحش سرخه‌حصار تاثیر خواهد گذاشت.

او ادامه داد: اگر این پروژه ارزیابی زیست‌محیطی درستی نداشته باشد، می‌تواند؛ زیستگاه‌ها را به دو تکه تقسیم کند و تاثیر بدی بر زیستگاه‌ها بگذارد.

اگر این پروژه ارزیابی زیست‌محیطی درستی نداشته باشد، می‌تواند؛ زیستگاه‌ها را به دو تکه تقسیم کند و تاثیر بدی بر زیستگاه‌ها بگذارد.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران با بیان اینکه هر فعالیت انسانی بر حیات وحش و زیستگاه‌ها تاثیر می‌گذارد، توضیح داد: باید ارزیابی زیست‌محیطی به گونه‌ای انجام شود که کمترین تاثیر بر جای بماند، در غیر این صورت مانند بسیاری دیگر از پروژه‌ها هر روز در اخبار می‌شنویم، چه آسیب‌هایی به وجود آورده و به طور مثال سبب شده که یک خودرو با یک گونه نادر تصادف کرده و سبب تلف شدن آن بشود.

کرمی گفت: زیستگاهی که سال‌های سال به یک شکل ثابت وجود داشته و حیات وحش سال‌ها بدون تغییر، گدارشان را در آن انجام داده‌اند، اکنون هر فعالیت انسانی مانند ساخت جاده، پل یا تونل تاثیرات مختلفی را در زمان ساخت و بهره‌برداری خواهد گذاشت و نظر ما این است که این تاثیرات باید به حداقل برسد.

سرشماری حیات وحش از اواخر پاییز آغاز می‌شود

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در مورد سرشماری حیات وحش استان تهران اظهار کرد: سرشماری حیات وحش در اواخر آبان یا اوایل آذر آغاز می‌شود، سرشماری در هرمنطقه بستگی به آب و هوا دارد؛ در برخی مناطق نیاز است، هوا سرد‌تر شود یا برف ببارد تا گله‌های قوچ و میش با هم همراه شوند تا بتوانیم؛ سرشماری نزدیک به واقعیت داشته باشیم.

او در مورد پیش‌بینی خود در ارتباط با تغییر جمعیت حیات وحش در استان با توجه به شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان در سال گذشته توضیح داد: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک تاثیر چندانی بر روی جمعیت حیات وحش استان تهران نداشته است، زیرا به غیر از خجیر در منطقه دیگری شیوع این بیماری را نداشتیم و اکنون با توجه به میزان زایمانی که حیات وحش داشته‌اند؛ باید افزایش تعداد آن‌ها را در استان تهران به ویژه در میان قوچ و میش‌ها داشته باشیم، اما در مورد کل و بز که حدود ۸۰ راس تلفات در سال گذشته داشتیم، احتمالا جمعیت‌شان تفاوت چندانی با سال گذشته نخواهد داشت.

703

کد خبر: 690347

وب گردی

وب گردی