ابعاد شناخته نشده زندگی دیگو در موزه مارادونا

دیگو آرماندو مارادونا با خانواده‌اش در این خانه دو طبقه واقع در بوینس آیرس زندگی می کرده است. این خانه در سال 1978 با اولین قرارداد مارادونا به خانواده‌اش داده شد.

خانه قدیمی فوتبالیست سابق آرژانتین در دوران نوجوانی به موزه تبدیل و وسایل این اسطوره آرژانتینی به نمایش گذاشته شد.

به‌ گزارش ‌ایسکا نیوز و به نقل از The hindu، خانه قدیمی مارادونا در بوینس آیرس واقع شده است. مسئولان معتقدند این موزه ابعادی از زندگی مارادونا را نشان می‌دهد که پیش از این زیاد شناخته شده نبوده است. مارادونا پیش از این که در جام جهانی 1986 شرکت کند و به یک سوپر استار تبدیل شود در این خانه زندگی می‌کرده است.

مارادونا در حال‌ حاضر 55 سال دارد. او با خانواده‌اش در این خانه دو طبقه واقع در بوینس آیرس زندگی می کرده است. این خانه در سال 1978 با اولین قرارداد مارادونا به خانواده‌اش داده شد. در آن زمان چنین قراردادهایی با بازیکنان نوجوان، نادر بود.

در این موزه، قرارداد اول مارادونا نیز که متعلق به آلبرتو پرس بوده است، قرار دارد. پرس، مدیر برنامه مارادونا جوان بود. او درباره مارادونای نوجوان گفته بود: «ما او را بزرگ کردیم. نمی توانیم فراموش کنیم که دیگو چه ارزشی برای باشگاه و برای این منطقه داشت. در دنیا ما را به خاطر او می‌شناسند.»

مارادونا در سال 1981 آن محله را ترک کرد و به بوکاجونیورز رفت. پرس هشت سال پیش توانست این خانه را با قیمت 100 هزار دلار خریداری کند و آن را به شکل روزهای گذشته با همان وسایل بچیند، اتاق خواب مارادونا در طبقه دوم خانه قرار داشته است و تخت او با یک روتختی آبی پوشانده شده بود. او یک میز کوچک و یک چراغ مطالعه در کنار آن داشته است.

خانواده‌ مارادونا ابتدا در یک محله فقیر نشین به نام «ویا فیوریتا» زندگی می‌کردند و سپس به این محله رفتند. مادر مارادونا در این خانه، پنج دختر و سه پسر را بزرگ کرده است. او در سال 2011 درگذشت. مارادونا همواره با خانواده‌ خود زندگی کرده است.

منبع:ایسنا

603/101

کد خبر: 690450

وب گردی

وب گردی