اکبری نوری خبر داد: مستند سازی و ترسیم فرآیند های دانشگاهی/ارزیابی عملکرد واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

مدیر کل توسعه و تعالی سازمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما برای اولین بار توانستیم که فرآیندهای دانشگاه را مستند سازی کنیم یعنی کل فعالیت هایی که در همه زمینه معاونت های دانشگاه انجام می شود را اصلاح و گردش کاری که در در هر فعالیت صورت میگیرد را ترسیم کنیم.

به گزارش ایسکانیوز؛ اکبری نوری در گفتگو با ایسکانیوز درباره فعالیت های حوزه برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حوزه کاری خودمان سه کار مهم را به سرانجام رساندیم؛ ما برای اولین بار توانستیم فرآیندهای دانشگاه را مستند سازی کنیم. یعنی کل فعالیت هایی که در همه زمینه های معاونت های دانشگاه انجام می شود را اصلاح و همچنین گردش کاری که در هر فعالیت صورت می گیرد را ترسیم کنیم ؛ بنابراین هر مدیر در هر معاونتی کار را به دست بگیرد، این مجموعه اطلاعات به آنها فعالیت ها و گردش کاری شان را نشان می دهد.

وی درخصوص شرح وظیفه های شغلی افزود: ما برای شرح وظیفه ، رسته های شغلی را در نظر می گیریم . ما در مدیریت سازمان ها دو موضوع را در نظر می گیریم. یکی قوانین و مقررات و دیگری هم فرآیندها. قوانین و مقررات که به همت دفتر حقوقی از دوسال قبل شروع و مستند شده،در حال حاضر ما به دنبال این موضوع، فرآیندهای دانشگاه را هم مستند سازی کرده ایم و در مرحله بعد ما به دنبال اصلاح و بهبود فرایندها، کاهش حلقه ها و چابک سازی در فرآیندها هستیم که به طور طبیعی تاثیر خودش را در برآیند و نتایج فعالیت های دانشگاه خواهد گذاشت.

او ادامه داد: ما برای دومین سال متوالی، ارزیابی عملکرد سالیانه را به اتمام رساندیم. بدین معناکه سال گذشته و امسال عملکرد واحدها و استانها را مورد سنجش قرار دادیم که در همه حوزه های پژوهش، فرهنگی، دانشجویی ،آموزش و عمرانی ، برنامه ریزی و ورزشی را شامل می شود . از طرف دیگر من فکر میکنم تا یک ماهه آینده این جمع بندی را بتوانیم در اختیار مدیران دانشگاه قرار دهیم و برای ارزیابی سال 95 آماده شویم چراکه ما معمولا گزارش هر سال را سال بعد از آن تهیه می کنیم و شروع این موضوع هم از اردیبهشت کلید می خورد. از آنجایی که اینکار برای دومین بار انجام می شود و سامانه ما برای اولین بار این حرکت را پوشش می دهد، طبیعی بود که یک سری مشکلات وجود داشته باشد ؛بنابراین گزارش هر سال را در 6ماه اول سال بعد از آن ارائه می کنیم.

او درباره مزیت گزارش های این عملکردها با ذکر یک مثال افزود: بدون گزارش این عملکردها شما فقط یک مسیر را طی می کنید و اینکه به کجا می روید،مشخص نیست. بدون ارزیابی عملکرد شما فقط حرکت می کنید. گزارش عملکرد درستی حرکت شما را نشان می دهد و به شما می گوید که اگر حرکت می کنید درست اینکار را انجام میدهید یا به بیراهه رفته اید. بنابراین ما در گزارش عملکرد چند کار را انجام می دهیم؛ و مجموعا می توان گفت نسبت حرکت واحدهای دانشگاه و مجموعه دانشگاه و حوزه های مختلف را با توجه به برنامه هایی که نوشته شده در این ارزیابی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما الان که گزارش یک ساله را برآورد می کنیم به شما می گوییم چقدر به پیش بینی نزدیک هستیم. با این کار به دنبال تشخیص انحراف مثبت و منفی و ارزیابی عملکرد چند بازخورد هستیم. یک بازخورد به عملکرد و دیگری فرآیند و مدیریت و اجرا ربط دارد. همچنین ما به دنبال سنجش فعالیت ها و عملکرد واحدهای دانشگاهی هستیم . ارزیابی درونی که هرچه که ارزیابی گروهای آموزشی و عملکرد هیات علمی ، کارکنان و مدیران است را در اولویت کاریمان قرار داده ایم.

203/200

کد خبر: 690512

وب گردی

وب گردی