با حضور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ، سرپرست جدید پارک علم و فناوری خراسان جنوبی معرفی شد

مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید پارک علم و فناوری استان خراسان جنوبی با حضور دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم دکتر احمدی در سخنانی به نقش و اهمیت علم و فناوری در توسعه پایدار و همه جانبه اقتصادی، اجتماعی و امنیتی اشاره کردهو اظهار داشت :امروزه در دنیا ثروت های فیزیکی، منابع طبیعی و نیروی کار انسانی که از آنها به سرمایه های مشهود یاد می شود درصد کمی از اقتصاد کشورهای توسعه یافته را شامل می شوند و بین 80 تا 85 درصد از اقتصاد آن کشورها را سرمایه های نا مشهود که همان سرمایه های فکری و دانشی هستند تشکیل می دهند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در ادامه به نقش پارک ها در توسعه اقتصاد استان ها اشاره کرد و گفت: پارک های علم و فناوری یک دستگاه استانی محسوب شده و متعلق به تمام استان بوده و این مراکز فناوری نقش و کارکرد ویژه ای را در توسعه اقتصاد دانش بنیان و تولید اشتغال در استان ها دارند و در این بین همکاری و تعامل مقامات استان بویژه استانداری ها با پارک های علم و فناوری کمک بزرگی را به ایفای وظیفه و رسالت پارک های علم و فناوری می کند.

در ادامه دکتر احمدی با اعطای حکم سرپرستی دکتر محمدعلی ناصری که از جانب وزیر علوم به امضاء رسیده بود ، شروع به کار وی را به عنوان سرپرست جدید پارک علم و فناوری استان خراسان جنوبی اعلام کرد و همچنین از خدمات دکتر محمدرضا دوستی به عنوان رئیس سابق آن پارک تقدیر کرد.

نشست با شورای دانشگاه بیرجند، بازدید از آزمایشگاه مرکزی دانشگاه دیدار با استاندار بیرجند و بازدید از پارک علم و فناوری خراسان رضوی و شرکت های مستقر در این پارک از دیگر برنامه های دکتر احمدی در این سفر بود.

گفتنی است در این مراسم علاوه بر معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم و دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، برخی رؤسای دانشگاه های شهر بیرجند و مقامات سیاسی و اجرایی استان نیز حضور داشتند.

200/202

کد خبر: 690532

وب گردی

وب گردی