مشکلات آبگرفتگی معابر در محله های مرکزی پایتخت رفع شد

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 در آستانه فصل بارش های جوی؛ از آمادگی کامل معابر بخش مرکزی شهر تهران و رفع مشکلات آبگرفتگی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز امیر حسین عساری با بیان این که همه چیز برای مواجهه با بارندگی های فصلی آماده است؛ گفت: با تشکیل کمیته نزولات آسمانی، نقاط آبگیر منطقه شناسایی شده و پیگیری ها برای برطرف کردن آن ها آغاز شده است. ماشین آلات و وسایل مورد نیاز همچون شن و نمک مخصوص همچنین تجهیز نیروها نیازسنجی شده است.

او از راه اندازی ستادهای برف روبی در منطقه خبر داد و افزود:«با ایجاد بوستان تبسم، ستاد مرکزی برف روبی منطقه از زیر پل جوادیه به خیابان قزوین تغییر کرد و در هر ناحیه نیز یک ستاد مستقر خواهد شد.»

عساری همچنین با اشاره به وجود شیب شمالی- جنوبی، جاری شدن آب های سطحی مناطق بالادستی به سطح منطقه ،بافت متراکم و نفوذ ناپذیری آب از سطح معابر شهری که باعث بروز آبگرفتگی در این محدوده می شود؛ گفت: حوضچه ها و شبکه های زباله گیر عامل مهمی برای مدیریت آب های سطحی و کنترل روانآب ها هستند که با شناسایی نقاط آبگیر که باعث ایجاد اختلال در رفت و آمد شهروندان و مسافران می شود، مشکلات آبگرفتگی پیش از آغاز فصل بارش برطرف شده است.

700700

کد خبر: 690550

وب گردی

وب گردی