نظرسنجی جدید واشینگتن پست و ای‌بی‌سی نیوز درباره انتخابات امریکا

نتایج نظرسنجی جدید واشینگتن پست و ای‌بی‌سی نیوز نشان می‌دهد اختلاف سطح حمایت از کاندیداهای جمهوری‌خواه و دموکرات به 2 درصد رسیده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واشینگتن پست، نظرسنجی جدید واشینگتن پست و ای‌بی‌سی نیوز نشان می‌دهد اختلاف سطح حمایت از هیلاری کلینتون – نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا – و دونالد ترامپ – نامزد جمهوریخواه– به 2 درصد کاهش یافته است.

47 شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از نامزد دموکرات اعلام حمایت کرده اند. این در حالی است که 45 درصد از رای‌دهندگان احتمالی آمریکا اعلام کرده اند از دونالد ترامپ حمایت خواهند کرد. این نتایج، نسبت به اختلاف 4 درصدی این دو نامزد در هفته گذشته تغییر چشمگیری نداشته است. با این‌حال، نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد رقابت میان این دو کاندیدا افزایش یافته است.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد همچنان 59 درصد رای دهندگان انتظار دارند هیلاری کلینتون به عنوان رئیس جمهور آینده آمریکا معرفی شود. با این‌که هیلاری کلینتون در نظرسنجی‌های اخیر نسبت به دیگر نامزدهای انتخاباتی پیشتاز بوده است، ستاد تبلیغاتی وی از طرفداران وی درخواست کرده است برای حمایت از این کاندیدای دموکرات حضور پررنگ‌تری داشته باشند.

در میان حامیان ترامپ، 66 درصد احتمال می‌دهند وی به سمت ریاست جمهوری آمریکا دست یابد. در این میان، 22 درصد از حامیان ترامپ پیش‌بینی کرده اند کلینتون پیروز رقابت‌های انتخاباتی خواهد بود.

نظرسنجی اخیر واشینگتن پست و ای‌بی‌سی نیوز به وسیله تلفن و در روزهای 24 تا 27 اکتبر (3 تا 6 آبان) انجام شد. 1779 نفر نیز به صورت اتفاقی از سراسر آمریکا انتخاب شدند و در این نظرسنجی شرکت کردند.

201/201

کد خبر: 690562

وب گردی

وب گردی