دفاع مسن ترین دانشجوی واحد گرگان از پایان نامه تحصیلی

مسن‌ترین دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان در مقطع کارشناسی ارشد رشته ادبیات با موفقیت از پایان‌نامه خود دفاع کرد و فارغ‌التحصیل شد.

به گزارش ایسکانیوز، سید نظام میرکاظمی 76 ساله، متولد 1319بخش کردکوی از توابع گرگان است. وی در دوران کودکی همراه با آموزش قرآن در مکتب‌خانه دوره ۶ ساله ابتدایی را نیز در دبستان نظامی کردکوی به پایان رساند و برای ادامه تحصیل به گرگان عازم و در سال ۱۳۴۰ موفق به اخذ دیپلم ادبی از دبیرستان ایرانشهر گرگان شد.

علاقه سرشار به شغل معلمی او را بر آن داشت تا پس از گذاراندن دوره یکساله تربیت معلم، در مهر ۱۳۴۲ به استخدام اداره کل فرهنگ خراسان در آمده و عازم شهر قوچان شود.

در سال تحصیلی ۴۴-۴۳ علاوه بر انجام خدمت سربازی موفق به قبولی در رشته ادبیات فارسی دانشگاه مشهد شد، این اتفاق همراه با دو سال شاگردی دکتر علی شریعتی در دانشگاه مشهد بود.

مشکلات تحصیل در مشهد پس از اخراج دکتر شریعتی وی را مجبور به ترک تحصیل کرد و ادامه تحصیل پس از چند سال و در سال ۱۳۵۰ این بار دانشگاه تهران و رشته زبان و ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی میسر شد و فرصتی برای اتمام دوره کارشناسی بود.

معلمی و عشق به شعر فرصتی بود تا عمر خود را صرف آن کند و افزون بر خدمت در آموزش و پرورش سرودن شعر را در حوزه‌های اجتماعی، اخلاقی، دینی شروع و در ادامه به سوی اشعار ملی، آیینی و عاشورایی گرایش پیدا کرد.

از میرکاظمی شش جلد کتاب شعر در دست چاپ است. او پس از دفاع پایان نامه اش با موضوع «جلوه های تاویل در مثنوی معنوی مولانا سه دفتر اول» با راهنمایی دکتر محمد علی خالدیان موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته ادبیات دانشگاه آزاد اسلامی گرگان شد.

200

کد خبر: 690646

وب گردی

وب گردی