تا امروز سی درصد از رای دهندگان آمریکایی رای خود را به صندوق انداخته اند/  اتهامات  جدی نسبت به هیلاری کلینتون مطرح شده است و رئیس اف‌بی‌آی شفاف‌سازی نمی کند

استفاده از سرور شخصی برای ارسال ایمیل به قدر کافی عجیب است، اما ارسال مدارک سری توسط وکیل کلینتون از آن عجیب تر است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پالتیکو، هیلاری کلینتون آنقدر در کارش تجربه دارد که حتی یک روز آفتابی را هم به چشم ندیده است. هرچند که تنها ده روز تا انتخابات ریاست جمهوری این کشور باقی مانده است و او مورد سوء ظن قرار گرفته است، اما چندان نگران بنظر نمی رسد.

موضوع از جایی شروع شد که در عصر روز جمعه کمپین یکی از کاندیدا ها آماده شد تا از یک نقطه تاریک بمباران شود. روزی که رئیس اف‌بی‌آی اعلام کرد تحقیقات این اداره در هزاران ایمیل محرمانه ای که اخیرا از هیلاری کلینتون منتشر شده است آغاز شده است. او بجای استفاده از واژه "متهم" یا "مجرم" از واژه "بی دقت" برای هیلاری کلینتون استفاده کرد.

بخشی از این هزاران ایمیل توسط کلینتون که به هما عابدین، وکیل او فرستاده شده است، تصاویری مبنی بر کار های غیر اخلاقی یکی از اعضای کنگره آمریکا با یک دختر 15 ساله است!

هنوز مشخص نشده است که این ایمیل ها روی سیستم وکیل هیلاری کلینتون چه می کند. ( هیلاری معمولا اسنادی را برای پرینت گرفت به ایمیل وکیل خود ارسال می کرده است)

بخشی از این ایمیل ها از اکانت هیلاری کلینتون درز نکرده است و از ایمیل عابدین برای ارسال آن ها استفاده شده است و نه ایمیل homebrew که سر منشا بسیاری از جدل ها است. این می تواند هرچند کم، ولی حواشی را نسبت به خود کلینتون کاهش دهد.

از طرفی دونالد ترامپ می خواهد تمام تمرکز خود را روی هیلاری کلینتون معطوف کند و هیلاری کلینتون تلاش می کند ضمن دفاع از عابدین، مسئولیت این ایمیل ها را بپذیرد. رئیس اف‌بی‌آی هم گفت طبق آخرین اطلاعاتی که او بدست آورده است، محتوای بسیاری از ایمیل ها اطلاعات محرمانه ای است که تنها وزیر خارجه سابق این کشور می تواند آن ها را داشته باشد.

اما در هر صورت بنظر می رسد برخلاف دفعه قبل، پای هما و شوهرش آنتونی هم در پرونده باز شده است.

باز شدن پرونده هیلاری کلینتون، تمرکز را از روی دونالد ترامپ برداشته است و ما در حال آغاز آخرین مرحله از رقابت دو کاندیدایی هستیم که در شرایط مشابهی قرار گرفته اند و باید در انتظار تحقیقات و نتایج آن ها باشند.

پرونده دونالد ترامپ هم در جریان است و دو جین زن از او شکایت کرده اند و او تمام اتهام را تکذیب کرده است.

پیش بینی می شود هیلاری کلینتون کماکان کاندیدای پیروز در بسیاری از نبرد های انتخاباتی پیش رو باشد و دونالد ترامپ بالاخره تصمیم گرفته است تا جایگاه خود را در هسته مرکزی جمهوری خواهانی که با حمایت آن ها به 44% آراء رسید، مستحکم کند.

دونالد ترامپ دچار وهم و خیال تازه ای شده است و تصور می کند با مستحکم تر کردن جایگاه خود در حزب و حمله به هیلاری کلینتون می تواند نتیجه انتخابات را تغییر دهد.

دونالد ترامپ از مدت ها قبل تاکید می کرد که سیستم حکومتی آمریکا مشکل دارد و تقلب هایی به نفع هیلاری کلینتون توسط قدرت های حکومتی انجام می شود. او از کلمات سیستم متقلب و فاسد استفاده کرده بود. حال می بینیم که جیمز کومی، رئیس اف‌بی‌آی اعلام می کند که درباره پرونده کلینتون شفاف سازی نخواهد کرد و حتی به کنگره آمریکا گزارش نخواهد داد! وارث میراث جیادگار می گوید: انتشار مطالب می تواند روی نتیجه انتخابات تاثیرگذار باشد و با توجه به حساسیت شرایط از ارائه هرگونه گزارش امتناع می کند! حال بازگردیم به سخنان دونالد ترامپ. سیستم متقلب و فاسد! این ها کلماتی است که او در توئیتر خود نوشت و حال می توان گفت سیستم آمریکا کارهایی را انجام می دهد که می توان آن ها را اشتباه دانست.

حتی نیرا تاندن مشاور هیلاری کلینتون هم نمی تواند باور کند که او از یک سرور شخصی برای ارسال اطلاعات استفاده کرده است. این باعث شده است که مطالب ارسالی مشاور کلینتون هم به طور کامل توسط کرملین رصد شود و ویکی لیس بتواند آن ها منتشر کند.

اما چیزی که واقعا دیوانه وار بنظر می رسد این است که کلینتون مدعی شده است دلیل اینکار جلوگیری از رسوایی و دفاع از خانواده خود بوده است.

یکی از مصاحبه کنندگان با مجله پولستر گفت: او دروغ می گوید، دروغ می گوید و دروغ می گوید. او اینکار را با قدرت هرچه تمام تر انجام می دهد. او تمام زندگی اش را برای این لحظه گذرانده است. لذا مطمئن باشد هیچ گلوله خرج نکرده ای در تفنگش باقی نمانده است. او دست به هرکاری می زند و حاضر است هر حرفی بزند. کسانی که پشت او هستند هرکاری می کنند تا او به قدرت برسد.

در حال حاضر او جلوتر از ترامپ است و حدود سی درصد رای دهندگان هم رای خود را داده اند و در انتظار برگزاری انتخابات در ایالت های دیگر نشسته اند. 80 تا 90 درصد از نظرسنجی ها پیروزی کلینتون را قطعی دانند.

304

کد خبر: 690661

وب گردی

وب گردی