بیمه‌ها آدرس غلط به مردم ندهند  /مقام معظم رهبری نگران طرح تحول سلامت هستند

وزیر بهداشت گفت: در دیداری که اخیرا با مقام معظم رهبری داشتم، ایشان نگران این مساله بودند که طرح بزرگی مثل طرح تحول سلامت به دلیل عدم وجود منابع پایدار با مشکل مواجه شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت صبح امروز در جمع خیرین حوزه سلامت گفت: خیرین حوزه سلامت این فرصت را داشته اند که از مال دنیا بگذرند که چیزی برای خود بیاندوزند.

وزیر بهداشت با اشاره به ۶هزار پروژه و 2 میلیون متر مربع فضای در حال ساخت مشترک بین مجمع خیرین و وزارت بهداشت گفت: خیرین حوزه سلامت منشاء آثار خیر زیادی در این حوزه بوده اند و ما امیدواریم که چراغی که این عزیزان روشن کرده اند در نسل های بعد توسط فرزندان آنها نیز روشن بماند.
هاشمی در ادامه وظیفه مراقبت از سلامت مردم را افتخار وزارت بهداشت دانست و افزود: متاسفانه برخی، موضوع سلامت مردم را سیاسی می‌کنند که این خوب نیست؛ موضوع سلامت مردم شوخی نیست.
وزیر بهداشت با انتقاد به برخی اظهارنظرهای غیرواقع در مورد طرح تحول سلامت، از ابراز نگرانی مقام معظم رهبری در مورد این طرح خبر داد و گفت: در دیداری که اخیرا با مقام معظم رهبری داشتم ایشان ابراز نگرانی کردند که نکند عدم وجود منابع پایدار ادامه اجرای طرح را با مشکل مواجه کند.
هاشمی با تاکید بر این نکته که طرح تحول سلامت متعلق به نظام است، به دستاوردهای طرح تحول سلامت اشاره کرد و یادآور شد: تراز بیمارستان های کشور که همواره منفی بود و بیمارستان های ما همواره در معرض ورشکستگی قرار داشتند ولی با اجرای طرح تحول سلامت تراز آنها مثبت شد که اگر مطالبات 10هزار میلیاردی ما از بیمه ها پرداخت شود، شاهد اثرات آن خواهیم بود.
بنابر اعلام وب‌دا، وی در این مورد افزود: متاسفانه معوقات پرداخت بیمه ها که در برخی موارد به بیش از یک سال رسیده، موجب شده تا بیمارستان های ما نیز که خریدار خدمت، تجهیزات، دارو و مایحتاج بوده اند، به بخش های مختلف بدهکار بمانند و من متعجم از اینکه مسوولان بیمه ها که بدهکار ما هستند، به جای پرداخت بدهی خود، طلبکارانه برخورد می کنند و مدام آدرس غلط به مردم می‌دهند.
او گفت: عده ای می گویند که پول طرح تحول سلامت به پزشکان داده شده است در حالی که تنها ۱۹ درصد از هزینه کرد در طرح مربوط به دستمزدها بوده است.

700700

کد خبر: 690705

وب گردی

وب گردی