دانشگاه آزاد اسلامی بازوی پرتوان اقتصاد دانش بنیان کشور است

عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به حرکت پرشتاب اقتصاد دانش بنیان کشور کمک شایانی کرده است گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بازوی قدرتمندی در این حوزه است.

ابوالفضل الیاسی دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به اینکه در سالهای اخیرنگاه های حمایتی خوبی در خصوص نخبگان صورت گرفته است گفت: خوشبختانه با وجود دکتر لاریجانی در این دانشگاه حمایت های خوبی از افراد صاحب ایده و پژوهشگر صورت می گیرد زیرا خود او از نخبگان و سر آمدان علمی کشور محسوب می شود.

وی خاطر نشان کرد: رویکرد دانشگاه آزاد نیز در سالهای اخیر برای حمایت از نخبگان بسیار موثر بوده است که تمامی موفقیت های حاصل شده مرهون حمایت ها و رهنمون ها و ارشادات مسئولین و اساتید دانشگاه آزاد است.

الیاسی درخصوص مراسم تقدیر از اعضای برگزیده باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان که از سوی ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت گرفت بیان کرد: این مراسم که برای اولین بار از بدو تاسیس باشگاه پژوهشگران جوان برگزار شد ازشاخص ترین چهره های علمی عضو باشگاه تقدیر شد.

وی افزود: نفرات برگزیده که ازاعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان هستند براساس فعالیت های علمی و پژوهشی که در چند سال اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی انجام داده بودند انتخاب و پس از معرفی از سوی جناب آقای آیت لله هاشمی رفسنجانی ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیز ریاست هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی مورد تقدیر قرار گرفتند.


دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی در خصوص تعداد اختراعات و پروژه هایی به مرحله تجاری سازی رسیده است اظهار کرد: تا کنون هفت اختراع به ثبت رساندم و دو مقاله ISI و بیش از بیست مقاله علمی پژوهشی و کنگره و دو محصول تجاری شده در کارنامه فعالیتهای خود دارد ضمن اینکه پایان نامه مقطع دکترای تخصصی در حوزه تولید فیلترهای هوشمند جهت تصفیه آب آشامیدنی است.

الیاسی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد در مقایسه با دانشگاه های دیگر در زمینه تولید علم اگر توجه ویژه تری دارد اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در تمامی مراحل و مقاطع همیشه پیشتازتر ازهمه موسسات آموزش عالی کشوربوده به نحوی که در مقوله تولید علم و دست یابی به سند چشم اندازعلمی کشور کمک شایانی کرده است ضمن آنکه میتوان گفت حرکت پرشتاب در حوزه اقتصاد دانش بنیان کشور از اولویت های اصلی این دانشگاه محسوب می شود.


وی در پایان در خصوص جایگاه فعلی نخبگان در کشور گفت: یکی از چالشهایی که نخبگان درگیر آن هستند موضوع تجاری سازی ایده به طرح است تا بتوانند مسیر ترقی را هموار تر ببینند ضمن آنکه خوشبختانه نگاه به این موضوع از سوی دستگاههای مرتبط به خصوص معاونت علمی و فناوری در حال تغییراست.

لازم به ذکر است دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این موضوع که نخبگان کشور می توانند از بورس دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کنند، از راه اندازی شبکه پژوهشی نخبگان در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داده بود.

دکتر میرزاده نیز در دیدار خود با چهره‌های استعداد درخشان دانشگاه آزاد، فعالیت‌های اقتصاد دانش بنیان، توسعه زیربناهای پژوهشی، ایجاد شهرک‌های علم و فناوری و مراکز رشد را از اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرده بود.

همچنین دکتر میرزاده در دیدار اخیر خود با دانشجویان نمونه به راه‌اندازی پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در سال 95 اشاره کرد و افزود: پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی زمینه‌ای برای تجمیع مغزها، متشکل از پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی و پژوهشگران سایر دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی داخل و خارج کشور است که همه برای نوآوری، نخبه‌پروری، تجاری‌سازی تحقیقات و تبدیل علم به ثروت، به عنوان شبکه نخبگان دانشگاه همکاری می‌کنند.
204/200

کد خبر: 690707

وب گردی

وب گردی