دانشگاه آزاد اسلامی پیشتاز در حوزه فعالیت های قرآنی/بیش از 120 هزار نفر شرکت کننده در مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی

بیست و یکمین مسابقه سراسری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی امروز و فردا در واحد قم برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز؛نیاز نسل جوان و بخصوص دانشجویان جامعه به درک مفاهیم و تعالیم دینی و از همه مهمتر نیازمندی آنان به هدایت قرآن به عنوان کتاب پیشرفت ،در زندگی هایشان سبب شده تا دانشگاه های کشور ازجمله دانشگاه آزاد اسلامی به فکر انجام فعالیت های قرآنی در محیط دانشکده ها باشد.

دانشگاه آزاد اسلامی همواره، از بدو تأسیس تا کنون،در حوزه فعالیت های قرآنی در میان بیشتر دانشگاه های کشور پیشتاز بوده است،چنانکه حتی با اطمینان می توان گفت در دوره مدیریت جدید ، این دانشگاه به فعالیت های دینی و فرهنگی توجه بسیاری می شود و فراهم کردن زمینه های این‌گونه از فعالیت ها، برای جوانان را از مهمترین وظایف خود می دانند و از طرف دیگر میسر کردن راه ورود دانشجویان در عرصه های دینی و قرآنی ،جزو یکی از دیگر افتخارات این دانشگاه است.

این دانشگاه با ایجاد پژوهشکده قرآن و عترت ،از سال ۱۳۷۱تا الان با عنوان مرکز پژوهش‌ها و فعالیت‌های قرآنی، بیشتر فعالیت‌های دینی دانشگاه آزاد را پوشش داده و همچنین با ساماندهی این‌گونه فعالیت‌ها ، تعامل های شایسته ای با دیگر نهادهای قرآنی را به وجود آورده است.

پژوهشکده قرآن و عترت با مجهز کردن کتابخانه اش و همچنین با تامین منابع مورد نیاز پژوهشگران و استادان دانشگاه، تکمیل بانک اطلاعاتی پایان‌نامه‌های دانشگاهی در حوزه‌های مربوطه و همچنین برگزاری همایش‌های موثر و محفل های انس با قرآن در داخل و خارج از کشور در جهت ارتقای پژوهش‌های دینی دانشجویان، استادان و کارکنان این دانشگاه برآمده است.

پژوهشکده قرآن و عترت با ادامه دادن فعالیت‌های پیشینش که بیشتر رویکردی پژوهشی داشت ؛در راستای گسترش فعالیتهای حوزه دینی و انس بیشتر دانشجویان،استادان و کارکنان با قرآن ،مسابقه های شفاهی قرآن را برگزار می کند.

دکتر اشرفی ،سرپرست مدیریت قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی درباره فعالیت های قرآنی این دانشگاه به خبرنگار ایسکانیوز می گوید: فعالیت های قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی پیشینه ای بسیار طولانی دارد؛ چنانکه این دانشگاه از ابتدای تأسیسش به فعالیت های قرآنی، دینی و فرهنگی توجه چشمگیری داشته است و سعی برآن نهاده که هر سال فعالیت های این حوزه را افزایش دهد.

وی ادامه می دهد: کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد با برگزاری مسابقه هایی برای دانشجویان و استادان این دانشگاه، فعالیت های خود را به گونه ای آغاز کرد که با استقبال فراوان دانشجویان بیشتر واحدهای دانشگاهی همراه بوده است.

سرپرست مدیریت قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مسابقه های امروز و فردا در واحد قم یادآور می شود: منتخبان این مسابقه به تهران می آیند و همزمان با جشنواره شیخ طبرسی جایزه هایشان را دریافت می کنند.

اشرفی در پایان درباره شرکت کنندگان در این مسابقه می گوید: امسال بیش از 120 هزار نفر از استادان و دانشجویانی که در این حوزه ذوق داشته اند، از این مسابقه استقبال کرده اند.

لازم به ذکر است اختتامیه بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیات موسس و هیأت امنا و دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.

203/200

کد خبر: 690727

وب گردی

وب گردی