مرد هزار چهره در کرمان دستگیر شد

دادستان عمومی و انقلاب کرمان  از دستگیری یک کلاهبردار میلیاردی با عنوان مرد هزار چهره خبر داد و گفت: این فرد با جعل عناوین قضائی از جمله دادستان، معاون دادستان، قاضی اجرای احکام، نماینده قوه قضائیه و سردار نظامی به کلاهبرداری از مراجعان به دستگاه قضائی اقدام می‌کرده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان داد خدا سالاری در تشریح این خبر افزود: این کلاهبردار سابقه دار، فعالیت های مجرمانه خود را از سال 1393 در استان اصفهان آغاز کرده و سپس این اقدامات را به ترتیب در استان های فارس، بندرعباس، یزد، کرمان و مجددا در بندرعباس تکرار کرده است .

سالاری در تشریح نحوه شناسایی و دستگیری این متهم،گفت: به دنبال وصول گزارشاتی در شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرمان مبنی بر چندین فقره کلاهبرداری از مراجعان به دستگاه قضائی ، اقدامات مستمر و شبانه روزی حفاظت اطلاعات دادگستری کل استان کرمان، پلیس آگاهی و بازپرسی شعبه یازدهم برای شناسایی و دستگیری این فردآغاز شد.

او با اشاره به اینکه با راهنمایی شکات و مالباختگان عکسی از وی تهیه و سپس هویت وی مشخص و معلوم شد وی ساکن استان اصفهان که نیابت قضایی جهت دستگیری وی صادر اما مشخص شد که از آنجا به استان دیگری نقل مکان کرده و از استان دیگر نیز به استان سومی منتقل که نهایتا مجددا در استان کرمان مشاهده و مورد تعقیب قرار گرفت.

این مقام قضایی گفت: پس از اقدامات تعقیبی و تحقیقی گسترده و چندین روز عملیات تعقیب و مراقبت برای دستگیری این متهم انجام شده، این فرد کلاهبردار، 13 مهرماه سال جاری پس از ارسال نیابت قضایی از استان کرمان، در استان هرمزگان پس از انجام چندین مورد کلاهبرداری در یک روز و در حین مذاکره با طعمه جدید خود دستگیر شد.

سالاری همچنین گفت: این فرد با جعل عناوین قضائی و نظامی و ادعای نفوذ در دستگاه قضائی برخی از افراد مسن و اهالی روستاها را فریب داده و با ادعای حل پرونده های آنها، مبالغی رااز این افراد کلاهبرداری کرده و سپس متواری شده و در استان دیگری فعالیت های مجرمانه خود را تکرار می کرده است.

دادستان کرمان در ادامه با اشاره به 12 فقره سابقه کیفری این متهم، گفت: این فرد سوابقی از جمله کلاهبرداری، سرقت، سرقت به عنف، تحصیل مال از طریق نامشروع،جعل عنوان، تهدید، توهین و ادعای نفوذ را در کارنامه خود دارد.

او بابیان اینکه در زمان دستگیری این متهم چندین فقره سیم کارت متعلق به مالباختگان نیز کشف شده است، افزود: در حال حاضر تحقیقات اولیه در این پرونده انجام، حساب های بانکی متهم مسدود ومتهم با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده است.

این مقام قضائی تاکید کرد: هرگونه ادعای افراد مبنی بر اعمال نفوذ در دستگاه قضایی و توانایی در حل مشکلات پرونده های قضائی صحت ندارد و این دستگاه در راستای وظیفه عدالت گستری خود همواره بر اساس قانون به پرونده ها و موارد مطروحه رسیدگی کرده و حکم مقتضی را صادر می کند، از این رو شایسته است که افراد به کلاهبرداران و افرادی که در صدد سوء استفاده هستند اعتماد نکرده و در صورت مشاهده چنین افرادی، مراتب را به حفاظت اطلاعات قوه قضائیه اطلاع دهند.

700700

کد خبر: 690845

وب گردی

وب گردی