وجود مشکل Lens Flare در دوربین گوشی پیکسل

گزارش‌ها حکایت از آن دارند که گوشی‌های پیکسل گوگل دچار مشکل Lens Flare‌ در دوربین خود هستند.

به گزارش ایسکانیوز، گوگل مدعی است که گوشی هوشمند جدید این شرکت موسوم به پیکسل، در نوع خود از بهترین دوربین ممکن بهره می‌برد، اما به نظر می‌رسد که این کمپانی کماکان باید چند مسئله را حل کند. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که کاربران گوشی پیکسل، گاهی اوقات حین استفاده از دوربین این گوشی، شاهد به وجود آمدن هاله‌ای در تصاویر ثبت شده، هستند.

این مسئله روز گذشته در وب‌سایت ردیت و در فروم کاربران گوشی پیکسل گوگل منتشر شد. یکی از کاربران گوشی یاد شده این گونه می‌نویسد: این مشکل زمانی مشخص می‌شود که یک منبع نور از کنار دوربین در حال تابش باشد. گروه ما با بررسی تمام نمونه‌های فروشگاهی، وجود چنین مشکلی را تایید می‌کنند، تمام نمونه‌های مرجوعی، چنین هاله‌ای را ایجاد می‌کنند، بخش عمده‌ای از گوشی‌های پیکسل دچار مشکل Lens Flare‌ هستند. هیچ‌کدام از راهکارهای عیب‌یابی نظیر ریست، رول‌بک اپلیکیشن دوربین یا Safe Mode تاثیری بر این مسئله نداشتند، واضح است که این مشکل به خود دوربین برمی‌گردد.

همان طور که در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید، این مسئله در قالب هاله‌ای در گوشه‌ی تصویر نمایان می‌شود.

به گفته‌ی برخی از کاربران، ثبت تصویر با گوشی‌های هوشمند دیگر از همان صحنه، منجر به بروز مسئله‌ی Lens Flare‌ در آن‌ها نمی‌شود.

آیزک رینولدز، مدیر بخش دوربین گوگل نیز با تایید وجود این مشکل، وعده‌ی ارائه‌‌ی راهکاری برای حل آن داده است. وی می‌نویسد: Flare‌ در لنز تمام دوربین‌ها وجود دارد. با این حال ما گزارش‌هایی مبنی بر وجود هاله/کمان در تصاویر ثبت شده، دریافت کردیم. این نوع خاصی از Flare است که در قالب یک کمان روشن‌/‌با کنتراست پایین در گوشه‌ی فریم ظاهر می‌شود.

مسئله‌ی جالب توجه این است که اگرچه مسئله‌ی یاد شده احتمالا بر اثر بروز نقصی در طراحی سخت‌افزاری به وجود آمده است، با این حال گوگل قصد دارد تا آن را با یک وصله‌ی نرم‌افزاری مرتفع سازد.

رینولدز می‌گوید: طی چند هفته‌ی آینده، یک بسته‌ی بروزرسانی نرم‌افزاری منتشر خواهد شد که افکت‌های به وجود آمده در اثر این مسئله را بهبود خواهد بخشید. ما در حال کار روی چند الگوریتم هستیم که با شناسایی هاله‌/‌کمان درخشان، به صورت دقیق آن را مشخص کرده و از تصویر حذف می‌کند.

خبر بد این است که به دلیل تولید تمام گوشی‌های پیکسل با مشخصات همسان، تمام آن‌ها دچار چنین مشکلی هستند و تعویض گوشی باعث مرتفع شدن آن نمی‌شود. همچنین برای آنکه بسته‌ی بروزرسانی یاد شده، قادر به حذف دیجیتالی Flare باشد، باید در حالت HDR+ اقدام به ثبت تصویر کنید.

رینولدز می‌نویسد: با کار روی بسته‌‌های بروزرسانی نرم‌افزاری، در طول زمان ما قادر به بهبود عملکرد دوربین پیکسل خواهیم بود، این مسئله نیز یک نمونه از چنین راهکارهایی است.

منبع: زومیت

201

کد خبر: 690860

وب گردی

وب گردی