مرگ یک معتاد بر اثر ضرب و شتم در کمپ ترک اعتیاد/معتادان را آویزان می کردند و کتک می زدند

امید،مرد ٤٢ ساله‌ای بود که اعتیاد شدیدی به مواد مخدر داشت. او برای ترک مصرف مواد توسط برادرش به کمپ ترک اعتیاد رهجویان راه رهایی در منطقه شرق تهران منتقل شد. امید در تاریخ ٢٥ مهرماه در این کمپ بستری شد و بعد از ١٣ روز جان باخت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه اعتماد شنبه شب گزارش مرگ او در کمپ ترک اعتیاد به کلانتری ١١٧ جوادیه اعلام شد و ساعتی بعد بازپرس شعبه دوم قتل دادسرای جنایی تهران به محل حادثه رفت. آثار ضرب و شتم به وضوح روی کمر و کتف متوفی دیده می‌شد.

از آنجایی که این کمپ بدون هیچ مجوزی مشغول فعالیت بود تمام ساکنان آن به کمپ دیگری منتقل شدند. تحقیقات از داخل کمپ به آنجا رسید که مشخص شد تمام کسانی که در این کمپ پذیرفته می‌شدند در شب‌های اول حضورشان در آنجا که مصادف با دوره سم‌زدایی است به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌گرفتند. تعدادی زنجیر نیز در این کمپ دیده می‌شد که نشان می‌داد معتادان به آن بسته می‌شدند و مورد شکنجه قرار می‌گرفتند. مسئولان کمپ معتادان را به کمد دیواری داخل کمپ آویزان می‌کردند و آنها را به‌شدت کتک می‌زدند.

بعد از تحقیقاتی که ماموران اداره آگاهی از محل حادثه انجام دادند قرار شد جسد به پزشکی‌قانونی منتقل شود. بعد از این حادثه مسئولان کمپ بازداشت و دیروز در دادسرای جنایی تهران حاضر شدند.

آنها دو نفر بودند که یکی از آنها گفت: «امید اعتیاد بسیار شدیدی به مواد مخدر داشت و مدتی قبل از اینکه برای ترک به کمپ بیاید تصادف کرده بود. قسمت‌هایی از بدنش هم ورم کرده بود. » او درمورد نداشتن مجوز برای کمپ نیز گفت: «کمپ ما چیزی نزدیک به دو سال است که افتتاح شده اما به ما مجوز ندادند.»

بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران دستور داد تا ٢ متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران اداره ١٠ پلیس آگاهی تهران قرار گیرند و ٤٠ معتاد تحت درمان نیز به کمپ‌های مجاز منتقل شدند.

700700

کد خبر: 690884

وب گردی

وب گردی