تازه ترین نظرسنجی ها درباره اختلاف کلینتون و ترامپ

نظرسنجی های جدید مشترک نشریه واشنگتن پست و شبکه خبری ای بی سی نیوز در پی انتشار خبر تحقیق پلیس اف.بی. آی آمریکا از ایمیل های مرتبط به هیلاری کلینتون نامزد دمکرات های در انتخابات ریاست جمهوری این کشور نشان می دهد اختلاف او با دونالد ترامپ رقیب جمهوریخواهش به یک درصد رسیده است.

به گزارش ایسکانیوز، نظرسنجی مشترک واشنگتن پست و ای بی سی نیوز که در فاصله زمانی 25 تا 28 اکتبر (چهارم تا هفتم آبان ماه) انجام شد، کلینتون با کسب 46 درصد آرا و تنها با یک درصد اختلاف از رقیب خود ترامپ، پیشتاز است. این اختلاف پیشتر دو درصد بود.
این درحالی است که در نظرسنجی مشترک این دو نشریه و شبکه خبری آمریکایی که روز گذشته (یکشنبه) دراین باره انتشار یافت؛ کلینتون با 47 درصد آرا و ترامپ با 45درصد آرا را بدست آورده بودند. این نظرسنجی 24تا 27اکتبر(سوم تا ششم آبان) انجام شده بود..
شبکه خبری سی ان ان نیز با پوشش این خبر گزارش داد: نتایج نظرسنجی مشترک جدید واشنگتن پست و ای بی سی نیوز نشان می دهد که شش نفر از هر 10 نفر گفته اند که انتشار خبر تحقیق پلیس اف بی آی درباره ایمیل های مرتبط به کلینتون تاثیری بر نظر آنها نداشته اما سه نفر از هر 10 نفر گفته اند که دراین باره اندکی از حمایت آنها از کلینتون کاسته شده است.
در نظرسنجی آر سی پی ( Real Clear Politics ) در30 اکتبر انتشار یافت، نشان می دهد که کلینتون با کسب 45 درصد آرا در برابر آرای 41.6 درصدی ترامپ، درصدر نظرسنجی های مربوط به انتخابات ریاست جمهوی 2016 آمریکا قرار دارد.
به گفته کارشناسان، نتایج نظرسنجی های در مورد نامزدهای ریاست جمهوری چندان حائز اهمیت نیست، چراکه گزینش نهایی رئیس جمهوری آمریکا با رای مستقیم آرا مردم آمریکا نبوده و آرا 'الکترال' (گزینشگران) تعیین کننده رئیس جمهوری بعدی دراین کشور است.
بنابر تازه ترین بررسی آر سی پی در این زمینه، کلینتون بنابر پیش بینی ها، 263 رای الکترال و ترامپ 126 رای الکترال را کسب کرده است،؛نامزدی که بتواند حد نصاب 270 رای الکترال از مجموع 538 آرا الکترال را کسب کند، برنده انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا است.
به گزارش رسانه های غربی، پلیس اف بی آی آمریکا پس از اعلام تحقیق درباره ایمیل های کلینتون، روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد برای بررسی ایمیل های تازه کشف شده مربوط به سرور شخصی کلینتون حکم تفتیش گرفته است. این درحالی است که تنها 9 روز به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا که قرار است هشتم ماه نوامبر برابر با 18 آبان ماه دراین کشور برگزارشود، باقی است.
این حکم به پلیس فدرال اجازه خواهد داد تا با بررسی ایمیل ها دریابد که آیا آنها به تحقیقات درمورد سرور شخصی استفاده شده از سوی کلینتون هنگام تصدی وزارت خارجه در سال های 2009 تا 2013 مربوط می شوند یا نه؟

306/300

کد خبر: 690967

وب گردی

وب گردی