گمرک: صادرات غیرنفتی ایران به اسپانیا و آلمان افزایش یافت

گمرک جمهوری اسلامی ایران از افزایش صادرات غیرنفتی ایران به اسپانیا و آلمان در نیمه نخست امسال خبر داد و در عین حال ایتالیا نیز به عنوان یکی دیگر از اعضای اتحادیه اروپا در بین شرکای ایران در این مدت جای داشت.

به گزارش ایسکانیوز، اسپانیا با وجود اینکه در رتبه پانزدهم کشورهای هدف صادراتی ایران قرار دارد، اما در 6 ماهه ابتدایی امسال بیش از 154 میلیون دلار کالای ایرانی را جذب کرده است.
برپایه این گزارش، این میزان واردات اسپانیا در همسنجی با پارسال که رقم 130 میلیون دلار بود، 18.25 درصد افزایش نشان می‌دهد.
این گزارش می‌افزاید: کشور آلمان که در ردیف هفدهم بازار صادرات ایران قرار دارد، در نیمه نخست امسال 133 میلیون دلار کالا از ایران واردات داشت.
میزان واردات آلمان هم در دوره 6 ماهه امسال نسبت به سال گذشته که میزان صادرات غیرنفتی ایران به این کشور اروپایی 131 میلیون دلار بود، رشد 1.34 درصد رشد داشته است.
گزارش گمرک حاکیست، ایتالیا به عنوان دوازدهمین کشور هدف صادراتی ایران در 6 ماهه نخست امسال بیش از 288 میلیون دلار کالای ایرانی خریداری کرده است.
پیش از این گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بود، صادرات غیرنفتی ایران به اتحادیه اروپا در پنج ماه آغازین امسال به 643 میلیون و 333 هزار دلار رسید که این میزان 109 میلیون و 533 هزار دلار بیشتر از مدت مشابه پارسال است و 21 درصد رشد نشان می دهد.

101/403

کد خبر: 690975

وب گردی

وب گردی