آسیب های روانی انحرافات چشمی در بزرگسالان بعد از عمل دوبینی 

مسئول سمینار انحرافات چشمی بزرگسالان در بیست و ششمین کنگره چشم پزشکی، نسبت به آسیب های روحی و روانی انحرافات چشمی افراد بزرگسال هشدار داد و گفت: هیچ وقت برای اصلاح انحرافات چشمی دیر نیست.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر ژاله رجوی در آستانه برگزاری بیست و ششمین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران گفت: متاسفانه افراد بزرگسال که دچار انحرافات چشمی هستند، تنها به دلیل حرف های عامیانه و غیر علمی، از مراجعه به چشم پزشک خودداری می کنند.

این متخصص استرابیسم، با اشاره به آسیب های روحی و روانی انحرافات چشمی در بزرگسالان، گفت: این دسته از افراد جرات ندارند چشم در چشم با دیگران صحبت کنند و همیشه سر به زیر هستند و از این مسئله رنج می برند.

رجوی به اظهارات و حرف های غیر علمی و عامیانه نسبت به درمان انحرافات چشمی در بزرگسالان واکنش نشان داد و افزود: عنوان می کنند که درمان انحرافات چشمی در بزرگسالی بر می گردد و فایده ای ندارد. در حالی که این ادعا، درست نیست و اصلاح انحرافات چشمی در بزرگسالی نیز امکان پذیر است.

او با اشاره به ادعای برخی افراد مبنی بر اینکه امکان بروز «دوبینی» بعد از اصلاح انحراف چشم وجود دارد، گفت: تنها یک درصد بزرگسالان دچار انحرافات چشمی بعد از عمل به این عارضه گرفتار می شوند و ۹۹ درصد آنها خوب می شوند. بنابراین، نباید به خاطر یک درصد بروز دوبینی، از انجام درمان خودداری کرد.

رجوی ادامه داد: آسیب های روحی و روانی انحرافات چشمی باعث می شود که برخی دانش آموزان دوست ندارند پدر یا مادرشان که دچار این عارضه هستند، به مدرسه بیایند و این موضوع از نظر روحی، والدین را آزار می دهد.

او گفت: در مسئله ازدواج هم با چنین آسیب های روحی مواجه هستیم و باعث می شود فرد تنها بماند.

مسئول سمینار انحرافات چشمی بزرگسالان در بیست و ششمین کنگره چشم پزشکی، با عنوان این مطلب که ممکن است تنبلی چشم در بزرگسالی خوب نشود، افزود: البته بررسی ها نشان داده است که تا ۲۰ درصد ممکن است تنبلی چشم در بزرگسالان نیز خوب شود.

رجوی با اشاره به این مطلب که سن تکامل چشم تا ۱۰ سالگی است، گفت: وقتی صحبت از انحرافات چشمی در بزرگسالان می شود، شامل افراد ۱۱ ساله به بعد است.

به گفته او ، در بیست و ششمین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران، کارگاه ها و سمینارهایی پیرامون انحرافات چشمی با حضور مهمانان خارجی از ۲۲ تا ۲۵ آذر ۹۵ در مرکز همایش های رازی برگزار می شود.

700/701

کد خبر: 691002

وب گردی

وب گردی