سامانه‌های ناوبری در داخل کشور تولید می‌شوند

یکی از شرکت‌های فناور کشور توانسته است سامانه‌های ناوبری و مسیریابی را تولید و به بازار تجاری عرضه کند.

به گزارش ایسکانیوز، حمزه محمدی مدیرعامل ایده‌پردازان پارسی فردا ، تولید سامانه‌های ناوبری و مکان‌یابی را از دستاوردهای این شرکت برشمرد و گفت: با ورود به عرصه تولید سامانه‌های مدیریت ناوگان در حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار توانستیم کشور را به عنوان یک تولید کننده و صاحب فناوری این حوزه مطرح کنیم و با تولید دستگاه‌های منحصر به‌فرد جزو فعالان صنعت ردیاب خودرو شناخته شدیم.

این فعال فناور، با اشاره به تولید طیف متنوع محصولات فناور ردیاب و ناوبری افزود: ردیاب خودرو دوربین دار،ردیاب خودرو با ECU ، ردیاب خودرو با سنسور دما و رطوبت و … از محصولاتی هستند که توانستیم با دانش فنی بومی به تولید آن‌ها دست پیدا کنیم.

محمدی، تولید محصولات با کیفیت هم‌تراز نمونه‌های خارجی مبتنی بر فناوری و نوآوری را هدف این شرکت عنوان کرد و گفت: برای حرکت در این مسیر با تکیه بر توانمندی نیروی انسانی خلاق و سرمایه گذاری در زمینه تحقیقات و توجه به فرهنگ مردم ایران و خاورمیانه به طراحی، تولید و معرفی محصولات خود اقدام کردیم.

این فعال فناور به سامانه سپهتن از تولیدات این شرکت در راستای کاهش تصادفات رانندگی وسایل نقلیه عمومی اشاره کرد و افزود: افزایش نرخ تصادفات و تلفات جاده ای به عنوان یکی از دغدغه های حمل و نقل به شمار می‌رود که در چند سال اخیر با اجرایی شدن و ایجاد یک بستر مناسب نظارت بر خودروهای عمومی اقدام شده است.

وی با بیان این‌که کار تحقیقاتی سامانه سپهتن از حدود سه سال پیش شروع شده است افزود: در این پژوهش‌ها سعی شده است با نظارت شبانه روزی و آنلاین، تمامی عوامل خطرآفرین مانند عدم رعایت ساعت رانندگی مجاز توسط راننده خودروهای عمومی، سرعت مجاز و مطمئنه، مکالمه حین رانندگی پیش بینی شود.

محمدی افزود: این سیستم به صورت آنلاین می‌تواند مجاز بودن رانندگی این شخص را به سیستم گزارش دهد و در صورت نداشتن هشدارهای صوتی مناسب به راننده داده خواهد شد و آن را از رانندگی منع خواهد شد.

این فعال فناور اعمال محدودیتهای زمانی و سرعتی بصورت دقیق، زیرساخت مناسب جهت شناسایی رانندگان متخلف و اعمال قانون بصورت و امن کردن استفاده از ناوگان عمومی و کاهش تلفات جاده ای را از ویژگی‌های این سامانه برشمرد و افزود: با استفاده از این سامانه نیازی به مراجعه راننده به پلیس راه بصورت فیزکی جهت زدن کارت نیست و به این ترتیب از هدر رفتن زمان راننده و مسافران جلوگیری می‌شود.

وی افزود: این شرکت در زمینه تجهیزات مدیریت ناوگان از آغاز شکل‌گیری این پروژه اقدام به طراحی و تولید یک محصول ایرانی با قابلیتهای خاص این پروژه کرد و هم اکنون نیز با گرفتن تاییدیه های اولیه, در حال طی تست های تکمیلی و دریافت مجوزهای لازم از مراجع قانونی است.

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

204/201

کد خبر: 691063

وب گردی

وب گردی