بروجردی: تقسیم تروریسم به بد و خوب توسط آمریکا موجب گشترش بحران در منطقه می‌شود

رئیس کمیسیون خارجی مجلس دانمارک و هیأت همراه پیش از ظهر امروز (دوشنبه) با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسکانیوز، علاءالدین بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات ایران و دانمارک، گفت: افزایش ارتباطات پارلمانی نقش مهمی در شناخت و درک متقابل از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو کشور دارد و سفر هیأت پارلمانی دانمارک به ایران نشان‌دهنده علاقمندی و اراده دانمارک برای گسترش ارتباطات دوستانه فی‌مابین در حوزه‌های مورد علاقه است و ما از گسترش ارتباطات و همکاری‌های دو کشور خرسندیم.

رئیس کمیسیون امنیتی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با ابراز خرسندی از اوضاع خاورمیانه، گفت: رشد افسار گسیخته تروریسم و بحران‌های ناشی از آن در منطقه، در نتیجه تصمیمات اشتباه آمریکا و برخی هم‌پیمانانش به وجود آمده و در حال گسترش است.

بروجردی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از سکوت خبری نسبت به جنایات وحشیانه آل سعود در یمن، افزود: اکنون کشتار مردم مظلوم و بی‌گناه یمن از ابعاد انسانی و حقوق بشری فراتر رفته و از مصادیق بارز کشتار جمعی و جنایت علیه بشریت است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس کشورمان همچنین، گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای آغاز بحران در سوریه بر لزوم استفاده از گفت‌وگو و مذاکره سیاسی میان همه طرف‌های سوری حمایت کرده و خواستار برخورد جدی با تروریسم جدی با تروریسم در منطقه و جهان است.

وی تقسیم تروریسم به بد و خوب توسط آمریکا را اشتباه دیگری از سوی این کشور خواند که می‌تواند بحران در منطقه را گسترده‌تر کند.

بروجردی در پایان این دیدار، گفت: جمهوری اسلامی ایران با حدیت از تمامیت ارضی سوریه و عراق حمایت می‌کند و برای بازگرداندن ثبات و امنیت به منطقه با دیگر کشورها همکاری می‌کند.

سورن اسپرسن رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس دانمارک نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران،‌ گفت: گسترش مناسبات سیاسی، ا قتصادی و پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری باثبات و مهم در منطقه و جهان مورد توجه دولت و مجلس دانمارک قرار دارد و ما از این روند حمایت می‌کنیم.

وی در ادامه با ابراز نگرانی از گسترش تروریسم در جهان، گفت: همکاری جمعی کشورها تأثیر فراوانی در جلوگیری از رشد و گسترش تروریسم دارد.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس دانمارک در ادامه با ابراز تأسف از وضعیت انسانی در مناطق بحرانی خواستار افزایش کمک ‌های بشردوستانه نهادهای حقوق بشری به مردم این مناطق گردید.

سورن اسپرسن در پایان این دیدار، گفت: اکنون زمان آنرسیده تا مناسبات دو کشور را در تمامی زمینه‌ها گسترش دهیم و در این راه رفت و آمد مقامات سیاسی و پارلمانی دو کشور اهمیت فراوانی دارد.

302/300

کد خبر: 691116

وب گردی

وب گردی