رییس واحد چالوس: تولید ثروت از طریق علم در دانشگاه آزاد اسلامی تجلی  یافته است/در دوره مدیریت جدید، دانشگاه پیشرفت چشمگیری داشته است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس گفت: طرح‌های دانش بنیان و کارهایی که دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه های اقتصادی انجام داده در ابتدا به خود دانشگاه سود رسانی کرده و سپس باعث منفعت مالی برای کل کشور می شود.

مرتضی سام دلیری ریاست واحد چالوس، با بیان جایگاه ویژه علمی دانشگاه آزاد اسلامی در کشور به ایسکانیوز گفت: طرح‌های دانش بنیان و کارهایی که دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه های اقتصادی انجام داده است در ابتدا به خود دانشگاه سود رسانی کرده و سپس باعث منفعت مالی برای کل کشور می شود. همچنین اختراعاتی که اساتید و دانشجویان این دانشگاه داشته اند که خیلی از انها به ثبت رسیده و به تولید انبوه دست یافته اند تجلی تولید ثروت از طریق علم است و نه تنها باعث ارتقای سطح علمی پژوهشی دانشگاه است بلکه باری را از روی دوش کشور برداشته است. بعلاوه در بسیاری از مسائل ما را از واردات محصولات خارجی بی نیاز کرده که منجر به جلوگیری از خروج ارز و سپس باعث خودکفایی و درخشش کشورمان در سطح جهانی شده است.

او افزود: خوشبختانه، با جذب هیات علمی در مدت زمان اندک، در حال حاضر هم پای دانشگاه های دولتی روزانه در کشور هستیم یعنی از نظر کیفی در کشور در رده دانشگاه دولتی قرار داریم .همچنین رتبه ما در رنک جهانی نیز در میان دانشگاه های جهان اسلام درجایگاه قابل قبولی قرار دارد که موجبات افتخار کشور را فراهم می آورد.

او ادامه داد: به جرات می توانیم بگوییم که هم اکنون دانشگاه آزاد در زمینه های علمی و پژوهش ها از دانشگاه‌های دولتی و وزارت علوم جلوتر هستیم بدون اینکه کمترین هزینه‌ای را از دریافت کنیم.

ریئس دانشگاه چالوس با مثبت ارزیابی کردن فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در حال حاضر و با تایید بر سخنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ،ریاست هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد مبنی بر این موضوع که در فعالیت های دانشگاه بیشتر به دنبال کیفی سازی باشیم، می توانیم بگوییم دانشگاه آزاد اسلامی در دو سال اخیر پیشرفت چشمگیری در همه زمینه ها به خصوص زمینه های علمی داشته ایم. البته امیدواریم که تمامی مسئولان، دانشگاه آزاد اسلامی را رفیقی بدانند که سعی دارد تا باری را از روی دوش کشور بردارد.

200/202

کد خبر: 691130

وب گردی

وب گردی