حق السکوت هیچکاک بررسی می شود

فرهنگسرای سرو, در درادامه سلسله برنامه های نمایش و تحلیل زیبایی شناسی فرم فیلم, این بار به سراغ فیلم «حق السکوت»، ساخته «آلفرد هیچکاک» رفته است.

به گزارش ایسکانیوز بنابر خبر رسیده، نمایش و تحلیل زیبایی شناسی فرم فیلم حق السکوت هیچکاک درفرهنگسرای سرو

فیلم"حق السکوت" ساخته "آلفرد هیچکاک" درادامه سلسله برنامه های نمایش و تحلیل زیبایی شناسی فرم فیلم فرهنگسرای سرو ،ساعت 18 سه شنبه(یازدهم آبان)، با حضور محمد ناصری، کارشناس و مدرس سینما، با نگاه به آثارهیچکاک نمایش و تحلیل خواهدشد.
این فیلم محصول 1929و داستان دختری به نام "آلیس وایت" را روایت می کند که به خاطر یک نقاش نامزدی‌اش را با یک کارآگاه برهم می‌زند اما نقاش به قصد هتک حرکت دختر، او را به آتلیه‌اش می‌برد و "آلیس" برای دفاع از خودش او را می‌کشد. در این میان، فردی که شاهد ماجرا بوده می‌خواهد از"آلیس"حق‌السکوت بگیرد، اما کارآگاه به کمکش می‌آید و ...

«حق‌السکوت» تمام نشانه‌های آثارکلاسیک هیچکاک ازجمله : تنش، نگرانی،‌ توطئه،‌ قتل، رمانس و البته نوعی از کارگردانی عالی و بی‌عیب و نقص را یکجا درخود دارد هرچند که ممکن است ؛ رنگ و لعاب و فریبندگی آثارکلاسیک سال‌های بعدِ‌ هیچکاک ازجمله «روانی»، «پنجره عقبی» و یا «سرگیجه» را نداشته باشد اما به عنوان اولین فیلم ناطق هیچکاک همچنان یک فیلم تماشایی و جالب است که نشان از استعداد و مهارت فوق‌العاده‌ وی دارد.

هیچکاک به وضوح به تغییر و دستکاری درصدای تصاویر علاقه‌مند بود و «حق‌السکوت» اولین فیلم اش در رابطه با فن‌آوری جدید فیلمبرداری و صدابرداری و افزودن صدا به فیلم درآن زمان محسوب می شود.

دراین جلسات صرفا به مباحث تکنیکی و فرم فیلم توجه می شود و بیشتر جنبه آموزشی دارد. به همین خاطر، این برنامه برای دانشجویان و علاقمندان سینما مطلوب است. در ضمن، هرهفته یک فیلم از این فیلمساز برجسته نمایش داده می شود و پس ازآن توسط محمد ناصری نقد و بررسی می شود.

502500

کد خبر: 691162

وب گردی

وب گردی