تحریم های غرب باعث پویایی در کسب علم و دانش کشور شد/رتبه علمی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر میرزاده قابل پیش بینی بود

رییس واحد خورموج با بیان اینکه غرب به بهانه عدم دستیابی و پیشرفت ایران به علم روز از حربه ای بنام تحریم استفاده کرد گفت: تحریم های غرب باعث پویایی در کسب علم و دانش کشور شد.

علیرضا چمکوری رییس واحد خورموج در گفتگو با ایسکانیوز دانشگاه ازاد اسلامی را جزو دانشگاه های برتر در حوزه تولید علم دانست و گفت: خوشبختانه دانشگاه آزاد با استراتژی خوبی که در بحث تولید علم اجرایی کرده باعث شده تا به عنوان یکی از مراکز علمی موثر در حوزه تولید علم باشد.

وی افزود: یکی از مهمترین عوامل توسعه پایدار،تربیت نیروی انسانی کارآمد است چرا که وجود نیروی انسانی ماهر برای جامعه موثر و باعث پیشرفت در تمامی زمینه ها به خصوص در حوزه تولید علم خواهد شد ضمن اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان در این زمینه نقش آفرینی مطلوبی صورت داده است.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از رتبه بندی دانشگاههای سراسر جهان در تمامی زمینه ها به خصوص در حوزه تولید علم و پژوهش خاطر نشان کرد: موضوع سطح بندی های دانشگاهی بسیار نگاه خوب و مدبرانه ای است چرا که این استراتژی بر پایه ماهیت خود دانشگاهها در سراسر جهان محسوب می شود و می توان روند تلاشهای بدنه دانشگاه چه در حوزه دانش و چه در امر اجرایی را مورد پایش قرارداد. دانشگاه آزاد اسلامی هم با مدیریت هوشمندانه دکتر میرزاده که خود از سابقه علمی و کارنامه درخشان در زمینه علمی خود برخوردار است، توانسته رتبه بسیار خوب در این زمینه داشته باشد و این موضوع هم قابل پیش بینی بود.

چمکوری در ادامه بیان داشت: امروزه یکی از پایه های اصلی پیشرفت دستیابی به علم های کاربردی و نو است و این امر برای هر کشوری یک مزیت محسوب می شود اما باید گفت که غرب به بهانه عدم دستیابی و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران به علم روز از حربه ای بنام تحریم استفاده کرد تا بتواند موانعی را بر سر راه ایران قرار دهد.

وی گفت: با توجه به نگاه غرب بر این موضوع خوشبختانه وجود تحریم ها امتیازی برای کشور ما به ارمغان آورد تا بتوانیم بر داشته های خود اتکا ورزیم و مسیر پیشرفت را خود هموار سازیم به طوری که نام ایران در حال حاضر به عنوان یک قطب علمی در حوزه تولید علم در کنار سایر کشورهای پیشرفته قرار گیرد.

رییس واحد خورموج در پایان به مغفول ماندن ارتباط میان صنعت و دانشگاه اشاره کرد و افزود: بسیاری از موفقیت هایی که به وقوع می پیوندد حاصل ارتباط نزدیک میان صنعت و دانشگاه است چرا که ارتباط این دو باعث تراوش ایده و تجاری سازی خواهد شد و در آخر موفقیت برای کشور حاصل خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید صنعت اعتماد لازم را به دانشگاه داشته باشد و بداند که دانشگاه یک بازوی محرک و قوی برای صنعت خواهد بود و مسائل با نگاه علمی قابل حل خواهد بود.

200/204

کد خبر: 691187

وب گردی

وب گردی