دام زن هکر برای کاربران کلش‌آف‌کلنز/زن جوان دستگیر شد

رییس پلیس فتای خراسان رضوی از دستگیری زن جوانی که با هک کردن حساب جیمیل یک فروشنده اکانت بازی کلش‌آف کلنز در سایت دیوار اقدام به اخاذی از وی کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا سرهنگ جواد جهانشیری در این‌باره گفت: چندی پیش به دنبال مراجعه مردی جوان به پلیس فتا و طرح شکایت مبنی بر هک حساب جیمیل‌اش و اخاذی از وی برای در اختیار قرار دادن رمز جدید جیمیلش توسط زنی جوان، پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و رسیدگی به موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او ادامه داد:‌در بررسی اظهارات شاکی پرونده مشخص شد این فرد مدت دو سال است که بازی کلش اف کلنز را در گوشی هوشمند خود نصب کرده و به سطح بالایی از این بازی رسیده است و به سفارش دوستانش آگهی فروش این بازی را در سایت دیوار قرار داده است که پس از مشتریانی نیز از سراسر کشور با وی تماس گرفته و درخواست خرید بازی را داشته‌اند که در آخرین ارتباط خانمی برای خرید تماس گرفته است اما این زن سطح دسترسی او به جیمیلش را محدود و امکان استفاده از بازی کلش و سایر شبکه اجتماعی را از وی سلب کرد.

جهانشیری با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا با یک سری تحقیقات فنی متهم 26 ساله را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار کردند، گفت: متهم در بازجویی‌های پلیسی به بزه انتسابی اعتراف و اظهارکرد که با توجه به مهارتی که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و بسترهای اینترنت پیدا کرده اقدام به فریب افرادی که سطح بازیشان در کلش‌آف‌کلنز بالاست کرده و با هک کردن حسابشان اقدام به اخاذی از آنان در ازای ارائه رمز جدید کرده است.

جهانشیری با اشاره به ادامه تحقیقات از متهم برای کشف دیگر کلاهبرداری احتمالی گفت: این فرد در بازداشت است و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

رییس پلیس فتای خراسان رضوی همچنین به کاربران جیمیل توصیه کرد که برای پیشگیری از رویدادهایی نظیر کلاهبرداری از ثبت نام دو مرحله ای استفاده کنند.

700700

کد خبر: 691200

وب گردی

وب گردی