پلیس های  قلابی تهران در مترو شوش دستگیر شدند

افرادی که در پوشش ماموران ناجا اقدام به اخاذی از مسافران مترو می کردند، هنگام ارتکاب جرم، توسط ماموران یگان انتظامی پلیس مترو ایستگاه شوش دستگیر و به بیش از 20 فقره سرقت اعتراف کردند.

به گزارش ایسکانیوز. به نقل از میزان،سرهنگ راقی گفت: در راستای اجرای طرح شناسایی و کنترل افراد مشکوک در ایستگاه های مترو شهر تهران، ساعت 20 روز 4 آبان ماه ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه مترو شوش به دو پسر جوان که ملبس به لباس مشکی و فاقد هر گونه آرم و علائم نظامی، مشکوک شده و با تحت نظر قرار دادن آنها، دریافتند که متهمان در حال بازرسی بدنی یکی از مسافران هستند.


او ادامه داد: ماموران هنگامی که برای بررسی موضوع به این دو جوان نزدیک شدند، مشاهده کردند آنها در حالی که مجهز به تجهیزات پلیسی نظیر بی سیم، دستبند و... هستند، با تهدید و ارعاب سعی دارند از طعمه خود مبالغی وجه نقد دریافت کنند.

فرمانده یگان انتظامی متروی شهر تهران افزود: پلیس با فرض این احتمال که متهمان مذکور از جاعلان ملامورنما و قلابی هستند، آنان را دستگیر کردند.

سرهنگ راقی گفت: در بازرسی از متهمان به نام های "مهران" 25 ساله و "منصور" 22 ساله، دو دستگاه بی سیم، دو رشته دستبند، دو دستگاه شوکر، دو عدد باطوم فنری و یک دستگاه موتورسیکلت شخصی مجهز به چراغ گردان کشف شد.

این مقام انتظامی افزود: متهمان در بازجویی های پلیسی با بیان اینکه از کارکنان یکی از شرکت های مراقبتی و حفاظتی هستند، قصد داشتند پلیس را گمراه کرده و خود را بی گناه جلوه دهند که با هوشیاری ماموران پرده از فعالیت مجرمانه این افراد تبهکار برداشته شد.

فرمانده یگان انتظامی پلیس مترو پایتخت ادامه داد: در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد، متهمان برای سوء استفاده از مسافران، اغلب اوقات برای انجام اقدامات مجرمانه آنها را به خیابان های اطراف انتقال داده و به محض کشف موارد ممنوعه نظیر حمل سلاح سرد، پس از اخاذی، آنها را رها می کردند.

او گفت:درحالی که پلیس مشغول بررسی جزئیات پرونده و اعمال مجرمانه این دو متهم بود، مرد جوانی خود را به ایستگاه پلیس مترو رساند و ضمن معرفی خود به نام "ارسلان" با نشان دان یک قطعه کارت شناسایی نیروی انتظامی مدعی شد که "مسئول این دو نفر است"؛ بنابراین ماموران برای بررسی صحت ادعای وی، کارت شناسایی اش را بررسی و پس از استعلام از مبادی ذیربط مبنی بر صحت و سقم آن، در نهایت مشخص شد کارت فوق جعلی است و هیچ گونه وجاهت قانونی ندارد.

این مقام انتظامی گفت: با توجه به اطلاعات به دست آمده، شواهد و قرائن موجود دال بر فعالیت مجرمانه متهمان و نیز اعترافات صریح آنان به بیش از 20 فقره سرقت و اخاذی از مسافران؛ ماموران بلافاصله وی را که سرکرده باند جاعلان مامورنما بود، دستگیر و به همراه پرونده متشکله جهت کشف سایر جرایم شان و نیز شناسایی شکات احتمالی در اختیار ماموران کلانتری 117 جوادیه قرار دادند.

سرهنگ راقی در پایان با بیان اینکه ماموران پلیس مترو همانند سایر ماموران ناجا ملبس به لباس فرم نیروی انتظامی همراه با آرم و علائم نظامی هستند، از شهروندان خواست برای جلوگیری از سوء استفاده افراد فرصت طلب، در صورت مواجهه با افرادی که خود را پلیس، مامور ادارات و یا شرکت های حفاظتی و مراقبتی معرفی می کنند حتما از آنان کارت شناسایی معتبر و در صورت لزوم حکم ماموریت از آنان بخواهند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله موضوع را از طریق تلفن 110 و یا با مراجعه به مقرهای پلیس مستقر در ایستگاه های مترو موضوع را به پلیس اعلام کنند.

700700

کد خبر: 691214

وب گردی

وب گردی