فراکسیون ولایت در مورد وزرای پیشنهادی به جمع بندی نرسید

عضو فراکسیون ولایت مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای فراکسیون ولایت در مورد وزرای پیشنهادی دولت در جلسه امروز این فراکسیون به جمع بندی نرسیدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، تنها فراکسیونی که دیدگاهش نسبت به وزیران پیشنهادی مشخص نبود، فراکسیون ولایت بود که امروز ساعت 6 صبح با سه وزیر پیشنهادی نشستی برگزار کرد.

گرچه برخی از نمایندگان روایت های دیگری از تصمیم امروز صبح این فراکسیون اصولگرا دارند ولی ابوالفضل ابوترابی می گوید که جلسه امروز به رای گیری نرسیده است.
ابوالفضل ابوترابی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به جلسه امروز فراکسیون ولایت مجلس اظهار داشت: در این جلسه سه وزیر پیشنهادی دولت هر کدام به مدت پنج دقیقه از برنامه ها و عملکرد خود دفاع کردند.
وی با اشاره به این که ریاست این جلسه به بر عهده علی لاریجانی بود، گفت: در این جلسه آقای لاریجانی سخنرانی نکردند و تنها ریاست جلسه را به عهده داشتند.
نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نهایتا در پایان این جلسه، اعضای فراکسیون ولایت مجلس به جمع بندی در مورد سه وزیر پیشنهادی نرسیدند و بنا شد که هر یک نمایندگان ارای خود را به وزرای پیشنهادی بدهند.
وی در عین حال گفت: جو فراکسیون ولایت نسبت به فخرالدین دانش اشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش منفی بود.
بر اساس ماده 206 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، هر یک از وزرای پیشنهادی 30 دقیقه فرصت دارند که برنامه های خود را ارائه کنند و در مورد دیدگاه خود نسبت به وزارتخانه های مربوطه و برنامه های آن به نمایندگان توضیح دهند.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری - یکشنبه هفته گذشته- در نامه ای به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی سه وزیر پیشنهادی برای وزارتخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش را برای اخذ رای اعتماد معرفی کرد.
سید رضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسعود سلطانی فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان و فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هستند که به مجلس شورای اسلامی معرفی شدند.
صالحی امیری مشاور رییس جمهوری و رییس سازمان اسناد و مدارک و کتابخانه ملی ایران در سال 1340 در شهر بابل به دنیا آمد. وی دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم سیاسی و دکترای مدیریت دولتی از دانشگاه علوم و تحقیقات و استادیار دانشگاه است.
مسعود سلطانی فر دیگر وزیر پیشنهادی ، در دولت یازدهم معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.
وی که متولد سال 1338 است به عنوان نماینده مردم تهران در شورای شهر نیز انتخاب شده بود که پس از رفتن به میراث فرهنگی از شورای شهر تهران استعفا کرد.
فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیز متولد 1334، استاد دانشکده عمران دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، رئیس مجتمع آموزشی مفید، عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی جمهوری اسلامی ایران و معاون اسبق طرح و توسعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

300/302

کد خبر: 691254

وب گردی

وب گردی