هرآنچه که مخالفان دانش آشتیانی بیان کردند

در پی سخنرانی رئیس جمهوری مخالفان وزیران پیشنهادی در صحن علنی اعلام نظر کردند.

به گزارش ایسکانیوز،طبق آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی رای اعتماد و بررسی کارنامه وزرای پیشنهادی باید بر اساس حروف الفبا مطرح می شود. بنابراین ابتدا نوبت به وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش رسید.

مخالفان این وزیر حشمت الله فلاحت پیشه و اسدالله عباسی بود که در ادامه سخنان آنا آورده می شود:

تحصیلات دانش آشتیانی به آموزش و پرورش مربوط نمی‌شود

حشمت الله فلاحت پیشه در نشست علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی، در مخالف با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: شروع بحثم را با گلایه ای از رئیس جمهور آغاز می‌کنم. دید ترمیمی شما خوب است اما باید آسیب‌شناسانه باشد. مشکلات اساسی کشور در شرایط کنونی در حوزه اقتصاد و مفاسد اقتصادی بیش از تحریم‌ها به کشور آسیب رسانده که باید در این حوزه ترمیم صورت گیرد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صحبت‌ها در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش باید صنفی باشد و وارد موضوعات سیاسی نشود، افزود: اولین دلیل مخالفت من با وزیر پیشنهادی این است که تحصیلات دانش آشتیانی به آموزش و پرورش مربوط نمی‌شود و فضای فکری وزیر آموزش و پرورش باید با مدیریت وی در این وزارتخانه همخوان باشد. مهندسی ساختمان، راه و سازه تا زلزله با وزارت آموزش و پرورش همخوانی ندارد.

وی با اشاره به صفحه 5 برنامه دانش آشتیانی اظهار کرد: بررسی صفحه 5 و مقایسه آن با برنامه وزرای گذشته متوجه شدم که فقط در این برنامه شعار ذکر شده است و هیچ طرح عملیاتی برای تحقق این شعارها آورده نشده است و وضعیت کرامت و درآمد معلمان در این برنامه مشخص نیست که این سبب شکاف بیشتر آنها با سایر اقشار جامعه می شود و حتی برخی دستورات رأس وزارتخانه در بدنه وزارت آموزش و پرورش اجرا نمی‌شود.

وی با بیان اینکه دانش آشتیانی در برنامه خود بر تمرکز بر اجرای مضامین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید کرده‌ است، افزود: مشکل ما این است که چرا سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرا نمی‌شود. وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفته بر آن تمرکز می شود، تمرکز بر مضامین یعنی چه؟ و در جای دیگر ذکر شده که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید بررسی محتوایی شود یعنی این را قبول نداشته که باید بررسی محتوایی صورت بگیرد که به معنای بازگشت به گذشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: از رئیس جمهور به خاطر توضیحات مفصل سپاسگزارم و بر این نکته تأکید می کنم که فضای فکری آموزش و پرورش نباید با واقعیت‌های موجود متفاوت باشد، خیلی از برنامه‌های ارائه شده قابلیت اجرایی شدن ندارد و باید هر چه سریعتر مشکلات معلمان و خانواده دانش‌آموزان در نظام آموزشی کشور رفع شود.

برنامه‌های وزیر پیشنهادی در شأن نهاد فرهنگیان نیست

اسدالله عباسی در جلسه علنی روز سه شنبه، مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مخالفت با انتخاب وی گفت: سوال من از دکتر روحانی این است که چرا باز هم طبق معمول مشکلات کشور به گردن دولت قبل گذاشته شد و درباره مسائل مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان توضیح کافی داده نشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم همچنین سنخیتی میان رشته تحصیلی دانش آشتیانی با وزارتخانه پیشنهادی قائل نشد و گفت: ایشان فقط تخصص نوسازی مدارس دارند و ریاست مجتمع آموزشی مفید که تافته جدابافته و غیردولتی بوده و تابعیتی برای دولت و بازرسی دولت قائل نمی شود، نمی تواند ملاک باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه برنامه های دانش آشتیانی در شأن نهاد فرهنگیان نیست، اظهار داشت: برنامه وی در 9 ماهه نمی گنجد و نمی توان طی این دوره اجرا کرد همچنین درباره راه اندازی برگزاری دوره های آموزشی مونته سوری برای فرهنگیان باید گفت فرد بانی یک لائیک بوده که ازدواج کلیسایی را قبول نداشته و از نظر سیاسی نیز بهایی و فراماسونری است که با به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی نیز با انگاره های سیاسی و اعتقادی ما جور نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: سهم مدارس دولتی در برنامه های پیشنهادی دانش آشتیانی نیامده در حالی که در برنامه ریزی درسی به تغییر کتب درسی اشاره شده که طی این زمان امکان پذیر نیست لذا برنامه ای برای حال حاضر آموزش و پرورش نوشته نشده است.

با آموزش و پرورش به عنوان یک مکان سیاسی برخورد نکنید

نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: به عنوان یک معلم که 27 سال در کلاس‌های درس خدمت کردم می‌گویم با آموزش و پرورش به عنوان یک مکان سیاسی برخورد نکنید، 14 میلیون دانش آموز در آموزش و پرورش هستند چرا با این وزارتخانه سیاسی برخورد می‌کنید و یک بازیگر کاملا سیاسی را به عنوان وزیر برای این وزارتخانه معرفی می‌کنید.

وی برخی ازمدارکی که در اختیار داشت را به رئیس مجلس ارائه کرد وگفت : اینها واقعیت است کسی که در دل و قلب خود راضی باشد دولت جمهوری اسلامی ایران شکست بخورد صهیونیست است. آیا ما نمی‌خواهیم دولت شکست بخورد. آقای روحانی مامی‌خواهیم دولت موفق و پیروز باشد. خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران با اقتدار حرکت می‌کند، در لوزان شرط گذاشتیم پذیرفتند. الان هم دلمان می‌خواهد وزیری در آموزش و پرورش بیاید که شایسته باشد.

300/302

کد خبر: 691354

وب گردی

وب گردی