پشت پرده درخواست آمریکا از خانواده‌های دیپلمات‌هایش برای ترک ترکیه

مقامات وزارت خارجه آمریکا اعلام کردند درخواست واشنگتن از خانواده کارمندانش در استانبول برای خروج از ترکیه براساس شواهدی صورت گرفته که به احتمال حمله داعش به آمریکایی‌ها در ترکیه اشاره دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه خبری سی.ان.ان، دو تن از مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کردند گرچه مقامات ترکیه اقدامات نظارتی و امنیتی خود را افزایش داده‌اند آمریکا هنوز نگران و خواهان کاهش این تهدیدات است.

یکی از این مقامات در این باره گفت: تهدیدی که شواهد آن موجود است به اندازه کافی بزرگ و موثق است تا از خانواده‌ها درخواست ترک این کشور شود.

این مقامات تایید کردند که تهدید مذکور از سوی داعش یا مسافرانی که در نهایت با داعش در ارتباطند، است.

وزارت خارجه آمریکا روز شنبه از اعضای خانواده‌های کارمندان خود در استانبول خواسته به دلایل امنیتی ترکیه را ترک کنند.

این هشدار پس از آن منتشر شد که هفته گذشته طی اطلاعیه دیگری از شهروندان این کشور خواسته شده بود تا از سفر به ترکیه خودداری کنند.

یکی دیگر ازمقامات آمریکایی که به صورت مستقیم اطلاعاتی درباره این حمله احتمالی دارد آن را "کاملاً دقیق و حساب شده" توصیف می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا با این حال اعلام نکرده که چه تعداد از اعضای خانواده‌های کارکنان کنسولگری مخاطب این بیانیه بوده‌اند و باید محل اقامات خود را در استانبول را ترک کنند، اما در این بیانیه آمده است که کنسولگری آمریکا با تمام کارکنان خود باز بوده و این بیانیه سمت‌های دیپلماتیک را در بر نمی‌گیرد.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 691360

وب گردی

وب گردی