رهبر اپوزیسیون ترکیه: اگر مردم موافقند، مجازات اعدام را احیا کنیم

رهبر حزب "جنبش ملی گرای" ترکیه اعلام کرد: اگر نیاز به احیای مجازات اعدام احساس می‌شود و مردم کشور خواستار آن هستند دیگر جایی برای بهانه تراشی باقی نمی‌ماند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت خبری هابرترک، دولت باغچلی، رهبر حزب "جنبش ملی گرای" ترکیه گفت: اگر حزب "عدالت و توسعه" آماده احیای مجازات اعدام است، حزب جنبش ملی‌گرا از دیروز آماده بوده است. اگر نخست وزیر ترکیه خواستار انجام این کار است بیایید دست به دست هم این مجازات را احیا کنیم.

وی ادامه داد: اگر این لایحه به پارلمان آورده شود، حزب جنبش ملی‌گرا هر آنچه که لازم باشد، انجام خواهد داد. مقامات اروپایی که مخالف این امر هستند، بهتر است به کار خود مشغول باشند، زیرا تنها منبع رجوع در این باره ملت ترکیه خواهد بود.

این اظهارات باغچلی پس از درخواست رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از پارلمان برای احیای مجازات اعدام به عنوان تنبیهی برای کودتاچیان ۱۵ ژوئیه و هشدار شدید شورای اروپا به آنکارا در این باره ایراد شد.

وی درباره استرداد فتح‌الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه گفت: استرداد گولن، رهبر سازمان "فتو" وظیفه تاریخی دولت کشورمان است.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 691443

وب گردی

وب گردی