سرقت ازمسافران پایانه جنوب با شگرد بیهوشی/ متهم را شناسایی کنید

سارق سابقه داری که با سرقت از افرادی شهرستانی در پایانه های شهری با طرح دوستی اقدام به بیهوشی و سپس سرقت از مسافران می کرد شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر ۱۸ مهر ماه ماموران کلانتری ۲۰۹ پایانه غرب در جریان سرقت از یکی از مسافران در پایانه شدند. این مسافر به مأمورین گفت: در فضای سبز ترمینال در حال استراحت بودم که فردی به سمت من آمد. او خودش را یک مسافر معرفی و خودش را به نام فرشید معرفی کرد و به من گفت: ساک و وسایلم کنار تو باشد تا من بروم یک بطری دوغ بخرم و برگردم. زمانیکه بازگشت در دستانش دو بطری نوشیدنی بود، یکی از آنها را به من تعارف کرد. در ابتدا نمی پذیرفتم تا اینکه با اصرار عجیب او روبرو شدم و بالاخره تعارفش را پذیرفتم. پس از خوردن نوشیدنی دیگر متوجه هیچ موضوعی در اطراف خود نشدم و بیهوش روی زمین افتادم. با صدای نگهبان فضای سبز از خواب بیدار شدم. کسی در کنارم نبود و متوجه شدم فرشید مرا بیهوش کرده است و با مجبور کردنم برای خوردن آن نوشیدنی چنین بلایی را سرم آورده است. به کیف و جیب هایم که توجه کردم متوجه شدم یک گوشی سامسونگ به همراه تمامی اموالم را از من سرقت کرده اند.

پرونده در پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع &سرقت به عنف به شیوه بیهوشی و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ۳۴ پرونده در اختیار پایگاه پنجم آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شناسایی مجرم سابقه دار

در ادامه اقدامات پلیسی، کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی شخصی شدند که گوشی تلفن همراه مسروقه را به صورت دستی، از یکی از دوستانش خریداری کرده بود، در ادامه و با انجام تحقیقات از این شخص، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار به نام بهشاد (۳۷ ساله) با سه سابقه دستگیری به اتهام موادمخدر و سرقت به عنف به شیونه بیهوشی شدند که آخرین بار، در تیرماه سال گذشته و پس از اتمام دوران محکومیتش از زندان آزاد شده بود.

دستگیری متهم

با شناسایی تصویر بهشاد توسط شاکی پرونده (مالباخته)، کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی با مراجعه به محل سکونت اعضای خانواده ی متهم در شهرستان کرج اطلاع پیدا کردند که بهشاد به واسطه اعتیاد شدید به موادمخدر از سوی خانواده اش طرد و در حال حاضر بلامکان است؛ در ادامه و با انجام اقدامات پلیسی، سرانجام محل تردد بهشاد در پارک لاله شناسایی و کارآگاهان در اواخر مهرماه سال ۱۳۹۵ موفق به دستگیری وی شدند.

اعتراف به ده ها فقره سرقت به شیوه بیهوشی

بهشاد پس از انتقال به پایگاه پنجم پلیس آگاهی و مواجه حضوری با مالباخته، صراحتا به دهها فقره سرقت های به عنف به شیوه بیهوشی از مسافران پایانه های مسافری شهر تهران و همچنین رهگذران و شهروندان حاضر در پارک های سطح شهر تهران اعتراف کرد.

متهم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ۱۱ سال در زندان بودم. پس از آزادی تصمیمم را گرفتم و به دنبال کاری آبرومند رفتم. از اینکه بچه ام را بعد از ۱۱ سال می دیدم خوشحال بودم اما حیف که از من دور بود. مدتی گذشت و دوباره بیکار و معتاد شدم. برای جور کردن پول اعتیاد و گذران زندگی این کار را شروع و از مسافران غریب و تنها سرقت کردم. من سرقت هایم را طبق روال گذشته در پایانه های غرب، جنوب و در پارک ها و فضای سبز کلید زدم. با تهیه نوشیدنی مسوم (عمدتا دوغ) آنرا به افراد تعارف می کردم. پس از بیهوش شدن افراد تمام اموال ارزشمند آنها را می دزدیدم. گوشی های تلفن همراه را به دو مالخر در منطقه مولوی می فروختم. موبایل های ساده را ۵۰ هزار تومان و هوشمندها را تا ۲۰۰ هزار تومان می خریدند.

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، رئیس پایگاه پنجم آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم مبنی بر دهها فقره سرقت به شیوه بیهوشی و با توجه به هماهنگی های قضایی صورت گرفته، متهم با صدور قانونی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفته است.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام خبر دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم عنوان داشت: با توجه به اعتراف صریح متهم به دهها فقره سرقت به شیوه بیهوشی و به جهت شناسایی سایر شکات و مالباختگان پرونده ، دستور انتشار تصویر بدون پوشش متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است. لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی متهم شدند دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان آزادی - خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.

700700

کد خبر: 691484

وب گردی

وب گردی