انصراف مخالفان دولت پاکستان از تظاهرات میلیونی پایتخت

'عمران خان' رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان که از هفته های پیش وعده برگزاری تظاهرات گسترده و میلیونی علیه دولت در روز 12 آبان(فردا) را داده بود، دقایقی پیش و تنها چند ساعت قبل از محقق شدن این وعده، عملا از مواضع خود عقب نشینی کرد و گفت که فردا در پایتخت تظاهرات ضددولتی برگزار نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، 'عمران خان' دقایقی پیش در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: طبق توافقات انجام شده، قوه قضاییه پاکستان اعلام کرده که روند رسیدگی به پرونده پاناما (پرونده ای که براساس آن، مخالفان محمد نواز شریف نخست وزیر و اعضای خانواده وی را متهم به فساد مالی می دانند) را آغاز خواهد کرد و بنابر این، یکی از خواسته های اصلی ما محقق شده است و ما از این بابت خوشحالیم.
عمران خان ضمن تشکر از دستگاه قضایی پاکستان اعلام کرد: فردا هواداران حزب تحریک انصاف در محلی که دادگاه عالی اسلام آباد برای تظاهرات تعیین کرده بود، حضور خواهند یافت اما این حضور برای جشن و شادمانی به مناسبت این 'پیروزی' خواهد بود.
وی گفت اجتماع هواداران او در روز چهارشنبه با عنوان 'روز تشکر' برگزار خواهد شد.
احزاب مخالف دولت پاکستان از ماه ها پیش منتظر اعلام چنین اخباری از سوی دستگاه قضایی بودند.
تحلیل گران و ناظران سیاسی پاکستان، تصمیم عمران خان برای برگزار نکردن تظاهرات ضددولتی را، یک گام عقب نشینی از سوی او می دانند و معتقدند عمران خان به دلیل برخوردار نبودن از حمایت مردمی که انتظار داشت، در دقیقه 90 تصمیم گرفت این تظاهرات را برگزار نکند.
منابع دولتی پاکستان نیز دقایقی پیش اعلام کردند در پی توافق انجام شده، به دستگاه های زیربط دستور داده شد تا کانتینرها و موانعی را که از چند روز پیش در مسیر برخی راه ها قرار داده شده بود، بردارند.

منبع: ایرنا

303/300

کد خبر: 691490

وب گردی

وب گردی