سرمربی و بازیکنان تیم شهرداری ارومیه محروم شدند

محرومیت طولانی مدت برای دو لیدر شهرداری ارومیه در نظر گرفته شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، کمیته انضباطی فدراسیون والیبال آرای خود را درباره دیدار شهرداری ارومیه و بانک سرمایه را صادر کرد که محرومیت طولانی مدت دو لیدر شهرداری ارومیه از جمله این آرا است.

جلسه کمیته انضباطی فدراسیون والیبال در روز دوشنبه دهم آبان ماه به منظور رسیدگی به گزارش ناظر مسابقه در خصوص رفتار ناشایست برخی از تماشاگران و لیدرهای تیم شهرداری ارومیه در دیدار هفته دوم لیگ برتر والیبال (پنجم آبان) بین تیم‌های شهرداری ارومیه و بانک سرمایه برگزار شد.

در این جلسه علاوه بر اعضای کمیته انضباطی، محمدحسن خوشدل و یونس حسن زاده ناظران فدراسیون و ابراهیم فیروزی داور مسابقه، کریم فروزان رئیس هیأت والیبال استان آذربایجان غربی و احد یوسفی مدیر عامل باشگاه شهرداری ارومیه حضور داشتند.

بر اساس گزارش ناظران این دیدار، برخی تماشاگران منتسب به تیم شهرداری ارومیه به برخی بازیکنان تیم بانک سرمایه توهین کرده‌اند و با الفاظ زشت که خارج از شئون ورزشی است، آنان را مورد خطاب قرارداده‌اند، همچنین طبق گزارش داور مسابقه یکی از لیدرهای تیم شهرداری ارومیه نسبت به داور بی احترامی و توهین کرده است.

در نهایت پس از استماع اظهارات ناظران، داور و مدعوین، کمیته انضباطی آرای خود را به شرح زیر صادر کرد:

نظر به اینکه مطابق گزارش ناظر مسابقه بین تیم‌های شهرداری ارومیه و بانک سرمایه برخی تماشاگران منتسب به تیم شهرداری ارومیه با به کاربردن الفاظ زشت، جو ورزشگاه را تحت تاثیر قرار داده‌اند و با بروز رفتار غیر ورزشی در روند انجام مسابقه خلل ایجاد کرده‌اند. باعنایت به اینکه رئیس هیأت والیبال استان و مدیرعامل باشگاه آمادگی خود را برای هرگونه همکاری برای اجرای بهتر مسابقات در ورزشگاه ارومیه ابراز داشته‌اند، با استناد به اختیارات حاصله از ماده 10 آیین‌نامه انضباطی سازمان لیگ به ویژه بندهای 1-38 ، 1-39 ، 3-39، باشگاه والیبال شهرداری ارومیه به یک جلسه بازی خانگی بدون تماشاگر و پرداخت یکصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. همچنین دو نفر از لیدرهای تیم شهرداری ارومیه به محرومیت از ورود به کلیه سالن‌هایی که مسابقه والیبال در آن برگزار می‌شود تا پایان فصل و پایان نیم فصل محکوم شدند. بدیهی است در صورت تکرار، تصمیمات شدیدتر از سوی کمیته انضباطی اتخاذ خواهد شد

همچنین جلسه کمیته انضباطی فدراسیون والیبال برای رسیدگی به حواشی دیدار تیم‌های خاتم اردکان و سازمان عمران شهرداری ساری که در چارچوب هفته دوم لیگ برتر والیبال به مصاف یکدیگر رفتند، با حضور ناظر و داور اول مسابقه و برگزار شد.

در نهایت کمیته انضباطی فدراسیون والیبال آرای خود را درباره این دیدار به شرح زیر صادر کرد: مطابق گزارش ناظر مسابقه، بهزاد محمودی سرمربی و ناصر رحیمی پناه، ادریس دانشور، حسین امیری ، محمد غلامی بازیکنان تیم عمران ساری در دیدار با تیم خاتم اردکان با بروز رفتار غیر ورزشی که متاسفانه صحنه‌هایی از آن از سیمای جمهوری اسلامی ایران و در فضای مجازی پخش شده، مرتکب تخلف شده‌اند. رفتار این بازیکنان در دست زدن برای داور و ترک میدان مسابقه به گونه‌ای موجب وهن میادین ورزشی و داوری تلقی شده است و با اصل جوانمردی در ورزش مغایر است

با امعان نظر به اظهارات سرمربی و بازیکنان مذکور که ضمن پذیرش رفتار اشتباه خود و ابراز ندامت تقاضای تخفیف کرده‌اند و سرمربی مسوولیت رفتار بازیکنان را به عهده گرفته است با استناد به اختیارات حاصله از ماده ده آئین نامه انضباطی سازمان لیگ به ویژه بندهای 1-38 ، 1-39 و 2-39 با رعایت کیفیات مخففه به لحاظ فقد سابقه نامبردگان، بهزاد محمودی سرمربی تیم سازمان عمران شهرداری ساری سه جلسه، ناصر رحیمی پناه بازیکن تیم عمران ساری دو جلسه و ادریس دانشور، حسین امیری و محمد غلامی بازیکنان تیم سازمان عمران شهرداری ساری هر کدام یک جلسه از شرکت در مسابقات لیگ برتر والیبال محروم شدند. بدیهی است محرومیت قبلی بهزاد محمودی و ناصر رحیمی پناه در این خصوص از این محرومیت کسر می‌شود. همچنین باشگاه والیبال سازمان عمران شهرداری ساری به یکصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

602/101

کد خبر: 691509

وب گردی

وب گردی