قلیچداراوغلو: هدف سیستم ریاست جمهوری تقسیم ترکیه است/ مخالف سوءاستفاده از کودتای ژوئیه هستیم

رهبر حزب "مردم جمهوری خواه" درباره سیستم ریاست جمهوری گفت: هدف از چنین سیستمی پروژه تقسیم ترکیه است. باید از برقراری دموکراسی در ترکیه حمایت کنیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه خبری ان.تی.وی، کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب اپوزیسیون "مردم جمهوری خواه" ترکیه درباره عملیات روز گذشته نیروهای پلیس علیه روزنامه "جمهوریت" و بازداشت سردبیر و برخی از روزنامه نگاران این روزنامه گفت: گفته می‌شود که این روزنامه نگاران با جنبش فتح‌الله گولن(روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه) و پ.ک.ک در ارتباط بوده و از این دو گروه حمایت می‌کردند. در این میان داعش را فراموش کردند. به نظر می‌رسد که روزنامه نگاران روزنامه جمهوریت اکنون تاوان پس می‌دهند همانگونه که بعد از هر کودتا تاوان پس داده‌اند. روزنامه جمهوریت هرگز از راه خود منحرف نشده و یک روزنامه حامی آزادی و جمهوری بوده است.

به گفته قلیچدار اوغلو، ادعای وجود ارتباط میان روزنامه نگاران بازداشت شده با جنبش فتح الله گولن و پ.ک.ک تنها از سوی کسانی می‌تواند مطرح شود که "هیچگونه شرافتی ندارند."

وی در ادامه اظهاراتش با اشاره به مجروح شدن معاون دبیرکل حزب مردم جمهوری خواه ترکیه در شهر آیدین گفت: این حزب در برابر اقدامات تحریک کننده بیش از پیش صدای خود را بلند خواهد کرد. اگر برقراری دموکراسی در کشور تاوانی داشته باشد در درجه اول من آن تاوان را پس خواهم داد. ما هرگز تسلیم نخواهیم شد.

قلیچدار اوغلو با اشاره به حوادث بعد از کودتای ۱۵ ژوئیه در ترکیه گفت: در حال حاضر جامعه تحت فشار قرار گرفته و جوّ سنگینی بر ترکیه حاکم شده است. ما به مسئولیت محول شده خود واقفیم. برخی کودتای ۱۵ ژوئیه را به فرصتی برای ایجاد کودتای دیگر تبدیل کرده‌اند. ما ایستادگی خواهیم کرد. با هرگونه سوء استفاده از کودتای ۱۵ ژوئیه در جهت اعمال سرکوب‌های بیشتر مخالف هستیم. همانگونه که با وقوع کودتای ۱۵ ژوئیه به مخالفت برخاستیم با این سرکوب‌ها نیز مخالفت خواهیم کرد.

303/300

کد خبر: 691547

وب گردی

وب گردی