معاون درمان وزارت بهداشت:  شفافیت در هزینه‌کرد، حق قانونی کارگران است

معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص برخی اظهارات در مورد بیمه درمان تامین اجتماعی که از زبان برخی تشکل‌های کارگری بیان می شود، گفت: این موضع گیری‌ها به هیچ وجه به نفع کارگران نیست و آنچه حقوق آنها را تضمین می‌کند شفافیت در هزینه‌کرد منابع به ویژه حق بیمه‌ای است که کارگران برای درمان خود می‌پردازند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمد آقاجانی با بیان این مطلب، اظهار کرد: به دلیل شائبه‌ای که در هزینه‌کرد حق بیمه درمان در محل دیگری وجود دارد، متاسفانه هر بار که مجلس شورای اسلامی قصد مشخص و روشن کردن قوانین و محل هزینه کرد این اعتبارات را دارد، عده‌ای با فرافکنی و دادن آدرس غلط به مردم، موضع می‌گیرند. این موضع گیری‌ها به هیچ وجه به نفع کارگران نیست و انچه حقوق آنها را تضمین می‌کند شفافیت در هزینه‌کرد منابع به ویژه حق بیمه‌ای است که کارگران برای درمان خود می پردازند.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مردم در مجلس و وزارت بهداشت به هیچ عنوان به دنبال دست اندازی به املاک و دارایی‌های کارگران نیستند، تاکید کرد: هدف نمایندگان این است که هزینه‌ای که تحت عنوان حق بیمه درمان از کارگران دریافت می‌شود، برای درمان آنها در همان ساختار و مراکز درمانی تامین اجتماعی و مراکزی که کارگران خدمات درمانی دریافت می‌کنند هزینه شود؛ زیرا طبق قانون، تامین اجتماعی باید نه بیست و هفتم از حق بیمه را در حوزه درمان هزینه کند و اجازه هزینه آن در محل دیگری را ندارد.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: نمایندگان مردم در خانه ملت قطعا به دنبال تامین و ارتقای سلامت آحاد جامعه و کارگران هستند و در تصویب قوانینی که به نفع سلامت مردم است، با جدیت هر چه تمام تر عمل می‌کنند.

700/701

کد خبر: 691573

وب گردی

وب گردی