پاسخ اوغلو به پیشنهاد میانجی‌گریِ ظریف

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که این کشور از نقش سازنده ایران در رفع اختلاف با عراق در خصوص اردوگاه بعشیقه استقبال می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه سه شنبه طی سخنانی در دوحه قطر در پاسخ به پیشنهاد محمدجواد ظریف مبنی بر آمادگی ایران برای میانجیگری میان آنکارا و بغداد، گفت: «در مورد موضوع بعشیقه ما با نقش سازنده همه کشورها موافقیم. عراق کشور برادر و همسایه ماست. مردم عراق هم برادر ما هستند. اگر ایران هم نقش سازنده‌ای در این زمینه داشته باشد، خرسند می‌شویم، زیرا این کشور نیز همسایه ماست.»

اوغلو درباره نظامیان مستقر در اردوگاه بعشیقه عراق، گفت: «موضوع این اردوگاه باعث ایجاد یک تنش غیرضروری شده و ما برای رفع آن از راه دیپلماتیک تلاش می‌کنیم.»

وزیر امور خارجه ترکیه افزود: «عراق و سوریه همسایگان ما هستند و در حل مشکلات آن‌ها تلاش می‌کنیم. هدف تشکیل اردوگاه بعشیقه نیز آموزش به نیروهای محلی برای مبارزه با داعش بود، اما اکنون دیگر غیرضروری است.»

وی مدعی شد: «دولت عراق بهتر از دیگران می داند که ما برای تمامیت ارضی و استقلال این کشور تا چه اندازه اهمیت قائل هستیم. ما خواهان ادامه روابط خوب با تمامی همسایگان خود بوده و گام‌های مثبتی هم در این زمینه خواهیم برداشت.»

بر اساس این گزارش، «چاووش اوغلو» در سفر به دوحه، از مدرسه ترک وابسته به سفارت ترکیه در قطر و نظامیان مستقر در اردوگاه ترکیه در این کشور بازدید کرد.

300/300

کد خبر: 691598

وب گردی

وب گردی