بروجردی: سرنخ ادعاها درباره حمایت ایران از طالبان در عربستان است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی دربرابر طالبان کاملا روشن است، گفت: ایران هیچ‌گاه با طالبان وارد مذاکره به‌عنوان تشکیلات رسمی نشده و ادعای حمایت ایران از طالبان از پیش‌طراحی شده توسط عربستان است.

به گزارش ایسکانیوز، علاءالدین بروجردی در واکنش به ادعای اخیر سخنگوی طالبان مبنی بر حمایت جمهوری اسلامی از این گروه، گفت: سیاست ما در رابطه با طالبان که پدیده جدیدی در افغانستان نیست کاملا روشن است چنانچه ما همواره با این گروه مشکل داشته ایم و نقطه عطف آن نیز فاجعه مزارشریف بود که طالبان مسبب آن شد.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: مصاحبه سخنگوی طالبان با روزنامه معلوم الحال الشرق الاوسط عربستان سعودی مشخص می کند این ادعا از پیش طراحی شده بوده و سرنخ آن در عربستان است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خانه ملت، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه با طالبان به عنوان تشکیلات رسمی وارد مذاکره نشده وهیچ گاه این سیاست در پذیرفتن آنها وجود نداشته که بخواهیم رسمیتی برای آنها قائل باشیم.

302/300

کد خبر: 691604

وب گردی

وب گردی