استفاده از مصالح و فناوری‌های جدید در راه‌سازی با تشکیل کمیته‌های کیفی قیر و آسفالت/ همکاری موثر سازمان راهداری با مرکز تحقیقات در جهت ارتقای کیفیت قیر و آسفالت

رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی با اشاره به این که بیش از ۶۰ درصد بودجه راه به قیر و آسفالت اختصاص دارد، گفت: کمیته‌های کیفی قیر و آسفالت با نظارت و توجه جدی‌ مدیران کل به منظور نظارت بر کیفیت قیر و آسفالت تشکیل خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد شکرچی زاده در هشتمین همایش ملی قیر و آسفالت که در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد با اشاره به اهمیت قیر و آسفالت در کشور اظهار داشت: راه و روسازی آن‌ یکی از موارد بااهمیت در وزارت راه و شهرسازی محسوب می‌شود و بیش از ۶۰ درصد بودجه راه به قیر و آسفالت اختصاص دارد.

وی افزود: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به‌صورت جدی به مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در خصوص ارتقای کیفیت قیر و آسفالت کمک کرده و همواره این امر را از این مرکز طلب می‌کند؛ امری که باعث توجه بیشتر ما به مسئله کیفیت و استفاده از فناوری‌های نوین است.

به گفته رئیس سازمان تحقیقات راه مسکن و شهرسازی استفاده از مصالح جدید و فناوری نوین برای سال آینده در دستورِ کار قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با توجه به مقوله استاندارد IRI بیان داشت: طبق بخش‌نامه وزیر راه و شهرسازی تحویل گرفتن راه‌ها باید با توجه ضریب ناهمواری‌ها جاده و انطباق آن با ضرایب بین‌المللی باشد و به‌درستی از این ضرایب استفاده شود.

وی افزود: با ارج نهادن به این نگاه وزیر راه و شهرسازی بخش خصوصی و دولتی برای استفاده از ابزار IRI به وزارت راه و شهرسازی کمک می‌کند.

شکرچی‌زاده بابیان اینکه دوجداره کردن تانکرهای حمل قیر جدی‌تر گرفته می‌شوند خاطرنشان کرد: کمیته‌های کیفی قیر و آسفالت تشکیل خواهد شد که طبق آن‌ توجه جدی‌تری از مدیران کل برای نظارت بر کیفیت قیر و آسفالت طلب می‌شود.

این مقام مسئول به سامانه PMS اشاره کرد و گفت: با توجه کمبود منابع مالی استفاده از این سامانه یک اقدام مفید و مدیریت خردمندانه در جهت کاهش هزینه‌ها خواهد بود، همچنین نیازمند الزاماتی به منظور اصلاح رویکرد موجود است که با اراده رئیس سازمان راه‌های و حمل‌ونقل جاده‌ای قابل انجام است.

شکرچی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: دوره سروری نفت به پایان رسیده و دولت خود را وام‌دار بخش خصوصی و مردم خواهد دانست.

402/101

کد خبر: 691638

وب گردی

وب گردی